Lov och Lake Placid

Så var det helg! Riktigt skönt!

Igår träffade jag en ny svensk au pair som var jättetrevlig. Vi åt middag på Friday´s och pratade och pratade. Så trevligt!

Nästa vecka är det lov för barnen. Jag och min värdmamma pratade om vad vi kunde hitta på med dem och efter att ha spånat på olika ideér så såg jag fram emot lovet riktigt mycket. Kände att det skulle bli en vecka med många roligheter.
Sen igår kväll fick jag ett sms av min värdmamma där hon skrev att de bokat en liten miniresa till Lake Placid onsdag - fredag. Så kul! Jag har inte pratat med min värdmamma än så jag vet inte så mycket mer än att vi ska bo på något slags hotell och att det finns mängder av aktiviteter som inomhus och utomhus pool, skridskoåkning, skidor, foosball, pingis osv osv. Jag tror också att de har bobsled, något som jag har en liten dröm om att få prova på.

Förra året när jag och Sarah hade åkt skidor i Whiteface så stannade vi till i Lake Placid. Det är en mysig liten by som hade hand om vinter os för många år sedan.
Kul att jag ska få besöka det lite mer den här gången. Ser verkligen fram emot det och tror det kommer bli jättekul! Kul också att vi ska dit nu är OS pågår, känns lite extra.

Nej, nu hoppas jag att min värdmamma kommer hem snart så jag kan få höra lite mer om det!

Hoppas ni har en bra helg! Vi hörs med säkerhet senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se