Melodifestivalen 2010 - Deltävling 1

Snart drar första deltävlingen i Melodifestivalen 2010 igång.
Jag har bara lyssnat på en minut av bidragen och efter det så tycker jag såhär om de första åtta bidragen:

1. Ola "Unstoppable" -
Är det här Ola Svensson? Han var då mycket snyggare förut. Jag brukar gilla Ola låtar och Måns Zelmerlöf låtar. Den här är okej men ingen favorit. Dock är den trallvänlig och glad så jag skulle inte bli förvånad om jag kommer att gå runt och nynna på denna i alla fall.

2. Jenny Silver "A place to stay" - En helt okej låt. Den är bra men det känns inte som det händer något nytt i låten. Men hon har en bra röst.

3. Linda Pritchard "You´re making me hot-hot-hot" - En uptempo låt men ingen favorit.

4. Pain of Salvation "Road Salt" - När man ser bilderna på killarna tror man ju inte att låten ska låta såhär. Det är en ganska fin låt. Framför allt för att komma från några jag trodde skulle sjunga rock.

5. Jessica Anderson "I did it for love" - En riktigt vacker ballad. Fick rysningar på första lyssningen. Gillar denna riktigt mycket.

6. Anders Ekborg "The Saviour" - Känns som en riktig Ekborg sång. Han sjunger den bra men jag är ingen stor favorit av denna ändå. Inte riktigt min smak, men som sagt han sjunger den bra.

7. Frispråkarn "Singel" - Nej nej nej!
 
8. Salem Al Fakir "Keep on walking" -  Jag gissar att detta är hans stil. Och det är en stil som inte riktigt fastnar hos mig. Lite skön är den ju i alla fall.

Jag tycker att detta är ett bra startfält när det kommer till variationen av musikstilar. Men annars tycker jag inte att låtarna är särskilt bra. Jag har svårt att gissa vem det kommer gå bra för.  Men skulle jag rösta skulle jag nog rösta såhär:

Finalen:
Jessica Andersson (detta var den enda jag verkligen tyckte om)
Ola

Andra chansen:
Anders Ekborg
Jenny Silver


Men tänk på att jag bara hört en minut och sett en stillbild. Ofta kan själva framträdandet avgöra jättemycket!

Vi får helt enkelt se vad svenska folket säger.



Åhh vad jag älskar Melodifestivalen!!!

Vilka är era favoriter i denna deltävling??


Kommentarer
Postat av: Louise - Living in Turkey

Men Gud, visste du inte att jag hade skrivit mitt alltså?

Eller fick du inspiration ifrån det? Hahaha va sjukt om du skrev det utan att ha sett mitt ju.

Hade jag varit i USA så hade vi haft en hel dags shopping idag och sedan hade vi buntat upp med Swedish fish, glass och andra gottigheter framför Melodifestivalen.



Kram!!

2010-02-06 @ 16:36:49
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se