New York City

Så bar det av till New York City. Det blev bara ett par timmar då jag tog en senare tåg än vanligt och tog ett tidigare tog hem. Men det var skönt att inte gå upp alldeles för tidigt och sen komma hem skapligt.
Träffade två australiensiska au pairer varav den ena åker hem snart. Vi åt lunch, gick i affärer och fikade på Starbucks. Så trevligt!
På starbucks tog jag en Frapuccino. Ni kanske kommer ihåg att jag älskade DD´s Coolatta i somras. Denna påminner om den. Det är en kall kaffe och så väljer man smak. Jag hade bara provat vanilj innan vilket är riktigt gott. Tog vanilj även denna gång men de råkade göra en med caramel (kola?) smak och jag har alltid velat prova den så jag sa att det var okej. Det ångrade jag inte, den var jättegod. Mamma, du hade rätt!
Sen blev det att ta tåget hem. Men det var en jättebra dag! Det var jättekul att få umgås lite med dem.
Solen sken i NYC och i solen var det riktigt skönt och man fick en känsla av att våren är på väg.


Ruby och Avril


Jag och Avril


Denna affär fick sig ett besök. Bli inte avundssjuk pappa, vi svänger förbi där när du kommer!


Läste "New Moon" på tågresan dit och hem. Läste ut den så nu vill jag ha tredje boken. Man blir fast!
Kom hem och åt middag med mina värdföräldrar. Jättetrevligt!

Nu blir det alldeles strax sängen.
God natt!

Ps. Gissar att en stor del av svenska folket går upp om två timmar för att se hockey?! Jag är för trött för att stanna uppe. Matchen börjar tolv här tyvärr. Hade föredragit klockan sex på morgonen istället.


Kommentarer
Postat av: sarah

Hej! Jag brukar läsa din blogg ibland, kul att du lägger upp mycket bilder, det gör det roligare att läsa :)

Jag har en del frågor angående livet som au pair. Jag är bara 16 så det dröjer innan jag kan åka. Det jag undrar är vad det är som gör att vissa inte klarar av det medan till exempel du stannar längre än du måste? Vad är det som man måste tänka och förbereda sig på innan man åker? Beror det på ens attityd, vilken familj man får eller vad är det som avgör om man stannar eller inte?

Kanske svåra frågor, jag vet inte, men vad tycker du är det som gör det så kul? Eftersom du har valt att stanna ett extra år så måste du ju tycka att det är skitkul ;)

Tack för din blogg!

2010-02-22 @ 15:21:46
Postat av: Josefine

Hej!

Jag ska göra en hemsida i kursen webdesign och den kommer handla om aupairyrket. Jag har tänkt att några aupairer runt om i världen ska få svara på några frågor och att jag sedan ska publicera detta på hemsidan. Jag kommer naturligvis också länka till de aktuella bloggarna på min hemsida. Så det jag undrar är om du skulle kunna tänka dej att svara på dessa frågor om/när du får tid?



Au Pair frågor:



1.Vart jobbar du som aupair?

2.Hur kom du på att du ville jobba som aupair?

3.Om du åkte med en organisation, vilken åkte du med? Om du åkte privat, hur hittade du din familj?

4.Vilka består din värdfamilj av?

5.Vart bor du och hur är det där?

6.Hur ser en typisk dag ut?

7.Vad är det bästa med att vara aupair?

8.Vad är det sämsta med att vara aupair?

9.Vad brukar du göra på din fritid?

10.Har du rest något/planerar du att resa något under din aupairvistelse?

11.Hur mycket tjänar du och hur brukar du spendera dina fickpengar?

2010-02-22 @ 15:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se