Super Bowl XLIV

Idag är det Super Bowl här i USA, finalmatchen i USA:s nationella liga i amerikansk fotboll (NFL).
Kika gärna in på inlägget jag skrev förra året om Super Bowl, det har lite kul fakta. Inlägget hittar ni här!
Ca 100 miljoner beräknas bänka sig för att titta på matchen. Inte illa!

I år spelas Super Bowl mellan New Orleans Saints och Indianapolis Colts. Matchen hålls i Miami, Florida.

Förra året hade jag det jättetrevligt med min värdfamilj när vi tittade på Super Bowl och åt pizza och snacks. Min värdpappas favorit lag, Pittsbourgh Steelers var i finalen och de vann så det var extra kul! Det inlägget kan ni läsa här.

Vi får se hur denna Super Bowl Söndag kommer att spenderas. Inga krav har jag och det känns skönt! Då brukar det oftast bli bra. Halv sju börjar matchen och då ska jag sitta bänkad, tror dock inte att jag kommer att se hela matchen. Vill se lite reklam i alla fall, för det är sjukt dyrt att ha reklam i pauserna under Super Bowl så det ska bli kul att se vad för slags reklamer det är i år och om det är bra. Sen ska det bli kul att se underhållingen också, förra året underhöll självaste bossen, Bruce Spirngsteen. I år är det bandet "The who".





Hoppas ni får en trevlig söndag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se