Läkarbesök

Nyss hemkommen från läkaren. Morföräldrarna kom och hjälpte till så att min värdmamma kunde ta mig till läkaren. Efter att ha fyllt i en massa papper så fick jag träffa en sjuksköterska. Han kollade mitt blodtryck osv. När doktorn kom nämde han något om det, och när han hörde det så tittade han chockat på mig. När han sa vad det var, blev min värdmamma också chockad. Jag fattade ingenting men av doktorns och sjuksköterskans reaktioner blev jag rädd. Doktorn tittade på mig och frågade om jag kunde andas. Haha, joo då det kunde jag. Det visade sig att jag hade väldigt väldigt dåligt med syre i kroppen. Min värdmamma sa att siffran jag hade var mycket låg, vilket oroade henne.

Läkaren undersökte mig. Och när han tog fram en lång slang tänkte jag: "nej nej, den ska inte ner i min näsa va?!". Men jo, det skulle den. Så obehagligt!

Efter att läkaren tittat på mig sa han att jag har väldigt lite syre i den ena lungan plus att jag har en stor sinusinfektion. Han gav mig en medicin som jag ska ta i 4 veckor och sen en medicin som jag ska ta i 2 veckor men jag tar 6 tabletter varje gång. Den sistnämnda kan göra att jag först har jättemycket energi och sen blir trött och ledsen. Hoppas att det inte blir så. Sen ska jag också ta nässpray och en annan medicin i 4 veckor.
Jaa ni, min kropp proppas full med medicin.
Sen ska ja tillbaka till den här doktorn om 6 veckor för att röntga mitt huvud och se om det har blivit en förbättring.

Jag tyckte verkligen om den här doktorn. De fixade in mig så jag kunde komma in snabbt och när vi tackade sa han att jag har och är mycket sjuk. Så jag är så tacksam att min värdmamma tog mig till honom.

Nu känner jag mig genast bättre bara för att det känns som att han har hittat ett svar. Inte konstigt att jag varit trött och att mina ben gjort jätteont om jag inte fått syre till dem.
Så nu ska allt förhoppningsvis bli mycket mycket bättre. Ska bara köpa bra saker att äta och dricka då jag stoppar i mig så mycket medicin.

Hoppas ni mår bra och får en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars vännen! Jag hoppas för allt i världen att medicinen hjälper. Tänker på dig!

2010-01-29 @ 17:53:07
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/
Postat av: angelica Vidarrrrrr

komigen! detta är ett peppade inlägg! det är meningen att det ska göra dig glad och frisk! Så komigen Hulken!!!!



Älskar dig vännen!!

2010-01-29 @ 21:04:22
Postat av: Tinde

Hej! Hoppas du kryar på dig snart!! Hur har det fungerat med alla läkarbesök, täcker din försäkring allting? Vilken försäkring har du?

2010-01-29 @ 22:24:15
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Maria Johansson

men jösses!!

Va skönt att dom verkar veta vad felet är nu så då Fröhoppningsvis får rätt o BRA mediciner!!

Krya på dej!

2010-01-29 @ 22:59:32
URL: http://marialinneajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se