Obamas tal

Så var det dags för Presidenten att hålla tal igen i The Capitol. Dessa tal håller han inte ofta. Har sett ett innan. Och det är lika kul varje gång. Vet att jag skrev om det förra gången. Men det är så olikt från när tex Reinfelds pratar i Sverige.
Dessa tal kallas "The state of the Union Adress". I dessa tal pratar Presidenten om hur landet mår och vad som händer och han pratar också om vilka planer han har för framtiden.

Det började med att två herrar kommer in i salen och ropar: The President of the United States!! Och in kommer Obama och går runt och skakar hand med människorna (personer som på något sätt har med politik att göra). De applåderar i ca 5 minuter innan Obama börjar tala. Bakom honom sitter vise presidenten och en dam som är talesperson för Vita huset eller något liknande. De syns hela tiden i rutan när Obama talar så de sitter och tokler.

Obama kör alla de där talknepen. En riktig talare och varje gång han säger något bra så applåderar folk. Är det riktigt bra så ställer dem sig upp. Det är riktigt roligt när han säger något och man ser att halva salen ställer sig upp och applåderar medans andra halvan sitter ner med sura miner och viskar något till varandra i stil med "vilket skitsnack". Detta är ju underhållning!

Damen bakom Obama tror jag har svårt att sitta still för varje gång hon får tillfälle att ställa sig upp och applådera så gör hon det. Vilket sker OFTA. Och då måste vice presidenten göra detsamma och jag tror att han börjar bli trött på det vid det här laget. Han är nog nöjd med att sitta still, men inte damen för hon flyger upp och ner och applåderar frenetiskt.

Som sagt, att titta på Obamas tal är underhållning (oj nu flög den där damen upp igen). Men han är också en mycket bra talare. Hade han gått med oss i kursen "Tala inför andra" hade han utan tvekan fått MVG. Han har med alla knep vi lärde oss under kursen i detta timmeslånga tal. Inte dåligt!



Förra talet han höll.


"Lets get the work done. Together. For the Americans." - Citat från Obamas tal.

Kommentarer
Postat av: Louise - The world from my perspective

Hahahaha sååå klockrent med dam.

Och det där med att dem syns och sitter och tokler hela tiden SÅÅÅÅ AMERIKANSKT.



By the way, inget tack från familjen har jag fått för ahlrens bilar som du gjorde så snällt.

Men jag väntar fortfarande...haha.



Jag vet varför du är sjuk nu. Jag har kommit på det. För jag inte längre är där och därför har vi inga listor och inga äventyr vi måste göra.

DÄRFÖR är du sjuk hela tiden.

Ja, jag säger då det. Du behöver mig, och jag behöver dig.



Mail kommer senare.

KRAM!!

2010-01-29 @ 10:07:27
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se