Sick day

Gissa vart jag har varit idag? Dit jag ofta brukar gå min fritid?

Yes, rätt gissat: Hos doktorn!

Vaknade upp och hade världens huvudvärk och kunde inte svälja för att halsen gjorde så ont. Hade feber också.
När min värdmamma hörde det sa hon direkt: Åk till läkaren NU!
Jag ville verkligen inte, vad skulle de tro. Men jag trodde, var nästan säker på, att det var Strept throat så jag åkte till läkaren.

Min värdmamma och den minsta kom till doktorn för att stötta mig och tillsammans väntade vi. Så himla snällt att hon kom. Fick träffa sjuksköterskan och sen doktorn och det visade sig att jag inte hade strept throat. Efter lite tjafs och diskussion mellan min värdmamma och doktorn som slutade med att han lämnade rummet, så fick jag röntga mig. Igen!
Efter ännu mer väntan kom läkaren och sa att jag hade en "massiv sinusinfektion". Fick samma medicin som jag avslutade i lördags (den för 150 dollar). Åkte till apoteket och hämtade ut all min medicin, fyra stycken, och fick betala 250 dollar. Nu är jag så van vid dessa summor att det är irriterande.
Kom hem och min värdmamma pratade med folk på telefonen. Hon funderade på att ta mig till sjukhuset för hon trodde att det var något annat. Men så ringde hon någon annanstans och efter att ha berättat min historia så fixade hon till så att jag kan komma dit imorgonbitti. Och min värdmamma ska följa med. Jag är så himla tacksam!

Men nu dunkar mitt huvud så jag ska lägga mig ett tag.

Hoppas ni mår bättre än vad jag gör.

Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Men stackare där!! tycker så synd om dej, himla otur du har hela tiden!!

Så bra av dej o ändå va positiv o jobba på!

Krya Krya på dej! KRAM!

2010-01-29 @ 04:24:03
URL: http://marialinneajohansson.blogg.se/
Postat av: Jannica

Men då! Du har verkligen dragit på dig en envis infektion. Se till att vila, vila, vila så att kroppen kan fokusera sig helt 100%-igt på att ta hand om infektionen!



Hoppas det ger med sig snart, krya på dig!

2010-01-29 @ 09:52:13
URL: http://missjannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se