American High school student

Dagen idag har varit bra. Det har varit handling av mat, lek, jag gjorde middag (spaghetti och köttfärsås med sallad och bröd), softball match och sen läggning av barn. Sen avnjöt jag min middag, dock med hantverkare som arbetade i samma rum.

Imorgon ska jag följa med till ett High School. Ska bli jättekul! Känns så amerikanskt. Jag har iofs varit inne i skolan förut, men då var det tomt på elever. Imorgon kommer det vara full fart. Jag ska vara med på en engelska lektion. Trodde jag kunde smita in och bara sitta och lyssna eller titta. Men nej då. Såklart vill läraren att jag ska presentera mig och berätta om Sverige. Så nu är jag nervös och det känns som kvällen innan första skoldagen. Vad ska jag säga? Vad ska jag ha på mig?
Tänker på filmer då någon kommer ny i klassen i alla Amerikansa High school filmer. Det är ingen rolig historia.
Min värdmamma peppade mig vilket gjorde allt mycket bättre. Till slut spårade det ur och jag hoppade omkring och sa att jag funderade på att visa dem hur man dansar "Små grodorna". Vad kul det vore att se minerna på dem om jag skulle göra det. Haha!
Nej, men det ska bli kul även om jag är nervös. Läraren verkar jättetrevlig och hon jag ska följa med är också trevlig och de ser båda fram emot det så det blir kul.
Ska också vara med under lunchen vilket ska bli kul.

Kommer skriva imorgon om hur det var. Hur det är på ett Amerikanskt High school!

Nu ska jag sova.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se