Royalist? Javisst?

Någon frågade mig om jag var Royalist och varför.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men kände att jag ville svara. Jag tycker om Kungafamiljen och tycker att det är kul och speciellt att vi har en Kungafamilj i Sverige. Sen att de "får" en massa pengar av oss och så kan diskuteras. Men att jag tycker om dem, det gör jag och jag vet att i skolan skulle vi hålla ett tal om vi var för eller emot monarkin. Man fick höra båda sidorna och såklart finns det nackdelar men jag är för monarki i Sverige. Orkar inte gå in på det mer, är för trött just nu. Men jag tycker att de är en fin och speciell symbol för Sverige.

Sen är jag i största allmänhet "förtjust" (vet att mina vänner skulle använda ett annat ord, som mer skulle betyda besatt) av kändisar, vilket jag i detta fall räknar kungafamiljen till. Jag älskar romantik och bröllop så kändisar + bröllop är en perfekt kombination för mig. Därför är jag ledsen över att jag inte kan vara hemma i Sverige på lördag. Detta är något historiskt, vackert, speciellt och stort. Och jag vill så gärna vara där.

Därför skickade jag ett kort i stället. Något ville jag göra.

Men jag vet att alla inte håller med och struntar fullständigt i bröllopet. Det förstår jag och repsekterar. Vi är alla olika.

Nu ska jag sova.
God natt!

Ps. Jag valde rosa kuvert för att det skulle synas bättre bland all post och så skrev jag min avsändaradress och USA stort så att de tänker "Wow, kul med post från USA, detta måste vi öppna". Haha, jag vet. Jag är lite tokig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se