I bilens land...

Direkt när man kommer hit märker man att detta är landet där man inte kommer längre än till brevlådan om man inte har bil.

Därför tipsar många om att man ska fråga värdfamiljen om man kommer ha tillgång till egen bil på fritiden för det är viktigt!!

Jag har alltid haft en egen bil. Nu är den på verkstaden och jag känner efter bara två dagar hur jobbigt det är. Man kommer ingenstans och man känner sig så låst. Idag gjorde jag planer för vad jag skulle göra på min rast imorgon för då skulle jag ha bil. Men bilen är inte klar än, så nu är jag låst igen. Men min värdmamma är snäll så vi försöker komma på lösningar. Men det är svårt. Även när jag jobbar och jag behöver åka någonstans och min värdmamma ska någon helt annanstans.

Det är inte lätt när man inte har bil här borta. Vi har bestämt att om bilen inte är klar imorgon vid lunch åker vi och hämtar en lånebil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se