Jag är dyr i drift

Häromveckan fick jag ett brev från mitt försäkringsbolag där det stod att mitt läkarbesök kostat 160 dollar.
Jag är van att få sådana brev efter att ha varit hos doktorn men då är det summor på mellan 15 och 30 dollar.

Jag ringde försäkringsbolaget och fick då veta att detta var ingen räkning, alltså inget jag betalar själv utan brevet är bara ett kvitto på vad försäkringsbolaget har betalat till läkaren osv. Vilken lättnad!

Och det är så skönt att jag vet det nu. För igår fick jag två brev. Den ena var på 45 dollar och den andra var på 90 dollar. Idag kom två nya. Fyra sådana brev på två dagar är inte dåligt. Men vilken chock jag fick när jag öppnade det första. Det var på 480 dollar. Wow!! Trodde jag inte kunde få en större chock men jo, det fick jag när jag öppnade det andra brevet. Det var på 1224 dollar. Fick inte fram ord. Kände bara en enorm lättnad över att jag visste att jag inte ska betala detta. Att mitt försäkringsbolag fixar det åt mig. Men stackars dem som har mig, jag är dyr i drift!

Men jag har tagit min sista tablett nu. Så skönt! Och nu har jag bestämt mig för att vara frisk. Punkt slut!



Kommentarer
Postat av: Cassandra

Hej! Nyfiken hur du fick tag i jobbet som au pair, var d evia en firma eller sökte du privat. Dem firmorna som jag hittat vill att man har erfarenhet av barn så som dagis jobb eller liknande hade du det ? tack för svar

2010-03-02 @ 10:19:58
Postat av: Marieke

Hej! Kom tänka på erika försäkringen när du skrev lite om försäkringar... Hur tycker du att den är? täcker den allt? tack :) marieke

2010-03-02 @ 14:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se