Limes och Lemons

Jag har alltid svårt att skilja på limes och lemons. Jag har en förmåga att komma hem med limes när det egentligen var lemons jag skulle ha.

Igår när jag åkte och handlade till min värdmamas middag läste jag på inköpslistan att jag skulle ha 4 lemons. Jag tänkte en extra gång att jag skulle ha det gula och inte de gröna.

Idag när min värdmamma frågar om jag köpte lemons svara jag ja. Men när jag öppnar kylskåpet och ser påsen med fyra gröna limes förstod jag att inte hade köpte några gula lemons. Så det var bara att åka till affären igen och det enda jag tänkte var "gula gula gula".

Hur svårt kan det va?! Gröna = limes, Gula = Lemons.


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Du får tänka på att det heter limegrön och inte lemongrön här i Sverige ;)

2010-03-08 @ 21:32:31
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se