Loose Candy

Vem saknar inte svenskt godis??

Jag fick tips om att det fanns en sida som säljer svenskt lösgodis (eller loose candy som det heter på hemsidan).
Gick in och tittade och hjälp vad det började vattnas i munnen på mig. Jag ville ha allt, och det nu!
Då har jag lyckan att mina föräldrar kommer snart så de kan få en inköpslista.

Gå gärna in här och kolla men jag varnar för att det kommer att vattnas i munnen.

Det komiska är att jag precis läste på Aftonbadet att svenskarna är världens största godisgrisar.
Det stod att: "Utbudet av smågodis i affärerna har ökat och godispåsarna blir bara större. Vi svenskar äter mest godis i världen och har de senaste 30 åren fördubblat vårt snaskande, enligt Svenska Dagbladet. Årskonsumtionen per capita var 17 kilo år 2007. Det kan jämföras med EU-snittet på åtta kilo."

Inte illa! Det stämmer in på mig i alla fall, jag är en stor godisgris!






Vad är erat favoritgodis??


Kommentarer
Postat av: Sandra

SALMIAKBALKAR! Iaf av lösgodiset, fick en stor påse av mamma i måndags :) Familjens barnvakt smakade idag och hon tyckte det var sjukt äckligt, HAHA!

2010-03-18 @ 03:42:47
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Veronika

Kokostoppar, müslitoppar, bananchips och cashews i yoghurtdragé - naturgodis <3 !

2010-03-18 @ 09:06:25
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Postat av: Elsa

BAAAAH! Fick ett vykort häromdagen med haribonappar!!! Blev så glad för vykortet men sen blev jag så sjukt sugen så då blev jag lite sur att hon inte hade skickat godiset istället :P Napparna är bäst!!! ABSTINENS!!! IKEA ligger typ 1,5 timma från venedig så dit kan man inte åka hursomhelst... Om jag åker dit får ja köpa tpy 10 påsar ahlgrens...!!

Ha det bäst!

2010-03-18 @ 22:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se