Silver Bay tredje gången gilt




Så var det dags för Silver igen, för tredje gången. Silver Bay är en au pairkurs man kan ta för att få 3 credits. Man åker över en helg och sen skriver två uppsatser.
Jag åkte upp på fredagkvällen. Jag har tur som bor så nära, 1 1/2 timme tar det att köra. Och jag hade laddat upp med bra musik och godis.

Kom fram och fick nyckel till rummet och sen valde jag kurser. Man har tre eller fyra på lördagen och sen två på söndagen och det finns ca fem olika att välja på varje lektion.

Fick bo i huvudbyggnaden och då såg mitt rum ut såhär:





Gick ner och satte mig i lobbyn vid datan. Det roliga var att när man är på Silver Bay är man mitt ute i ingenstans och det finns ingen mobiltäckning men de har internetanslutning. Härhemma är min anslutning låg men där borta var den mycket hög eller utmärkt! Så konstigt!








Utsikten jag vaknade upp till på lördagen!


Den goda frukosten!


Rebekka från Danmark och jag.

På morgonen hade jag "Unique Family Games". Det blev mest tankelekar, då man ska komma på en speciell regel osv. Men det var kul och blev en hel del skratt. Många gånger satt jag dock mest som ett stort frågetecken och försökte klura ut allt.
Min andra lektion var "American Holidays". Trodde att vi skulle prata om Thanksgiving, Halloween osv. Men istället pratade vi om inofficiella högtider och fick komma på partyn för att fira dem. Vi firade "Sov dagen" och "Dansa kycklingdansen". Varje dag i USA finns det en inofficiell högtid. Allt ifrån "Ljugar dagen", "Rosadagen", "Friterade räkor dagen" osv osv.


Lunch!





Sen var det dags för scrapbookinglektion. Det var riktigt kul och jag fick många tips och ideér men jag ska aldrig bli avundssjuk när jag ser några scrapbook sidor. Jag har alltid tänkt "vad pilligt att klippa detta" osv. Men nu vet jag att de inte gjort det för hand. Det finns maskiner och saker för ALLT. Så fuskigt! Men jag skulle gärna vilja ha allt. Man skulle kunna göra så mycket fint och allt skulle gå så mycket fortare!










Dessa blommor har jag bara tryckt ut med hjälp av en "maskin".

Sen var det dags för kvällsunderhållning. Detta var tredje gången jag såg det men det är lika kul varje gång.





Sen fick jag avnjuta en god frukost på söndagen innan det var dagens sista lektioner som var " Manage your time and money", då vi fick lite tips och sen spelade ett Silver Bay Monopol. Sen hade jag "American Hisotry" och sen efter lunch bar det av hemåt.

Det var en riktigt bra helg och det är alltid kul att träffa människor från världens alla hörn. Det var människor från Sydafrika, Kina, Tyskland (såklart), Australien, Danmark, Frankrike, Ryssland osv. Kul!

Silver Bay blev lyckat! Och nu är jag klar med alla mina credits!




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det är så fint där! Men själv fick man bila upp i ca 10 timmar haha.

2010-03-20 @ 01:00:46
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: Ida

det lät väldigt roligt det där :D

kostar det mycket att åka dit?

kan tänka mig att det kan kosta rätt mkt om man vill ta sina credits eller har jag fel?=D

Vill själv åka som au pair...xD

2010-03-28 @ 18:13:32
URL: http://iddlapiddla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se