The girl with the dragon tattoo

Wow säger jag bara!

Jag vet att Stieg Larssons böcker är väldigt populära här men detta var ändå chockande.
När jag fick filmen "Män som hatar kvinnor" hoppades jag att det skulle finnas engelsk text så jag skulle kunna visa den för min värdmamma. Men inte, bara danska, norska och finska.

Men vad händer på fredag?
Filmen har biopremiär här i USA!!

Då heter den "The Girl with the dragon tattoo".
Tänk att en svensk film kommer till USA. Tänk vad coolt att gå till biografen och se en film som har svenskt tal men engelsk text. Inte varje gång det händer!

Min värdmamma läser boken just nu så när hon är klar ska vi se filmen. Så kul!

Filmerna är ju så fruktansvärt bra så USA är lyckliga som får ta del av det! Konstigt att de kommer att tala svenska.

Nu såg jag precis att filmen har premiär i Albany den 16:de April. Men inte på de stora biograferna utan på en liten. Men så kul och jag längtar! Perfekt, då hinner min värdmamma läsa ut boken också.

Nej, nu är det dags för mig att börja jobba! Ser ut att bli en lika fin dag idag!
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Anders Nilsson

Ja det är supercoolt att den ska börja visas i USA! Läste om det i går på Aftonbladet och såg trailern.



Den ska ju dessutom spelas in i en amerikansk version framöver!

2010-03-18 @ 17:46:09
URL: http://usapa30dagar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se