Mamma och Pappa på besök: Albany

Efter New York City och Niagara fallen begav vi oss hem till Albany.
Det är alltid en konstig krock när ens riktiga familj träffar sin värdfamilj. Men det är kul att de träffar och får leka med barnen så de vet vad jag gör varje dag.



En kväll bjöd vi värdfamiljen och mormorn och morfarn på mat. Mamma och pappa hade en hel resväska med sig från Sverige med mat. Det blev köttbulle och rödbetssalladssmörgåsar, sill och äggsmörgåsar med kaviar till förrätt. Sen blev det ärtsoppa med hemmagjord senap och pannkakor med hjortronsylt. Och till efterrätt blev det äpplepaj med vaniljsås. Vi bjöd även på lite svenskt påskgodis. 
Snaps bjöds det på också. Allt blev väldigt lyckat.













Det blev också påskbrunch på country klubben. Kul för mamma och pappa att få se det. Gott var det och trevligt!





Sista kvällen åt jag och mina föräldrar på Cheescake Factory. Det blev förrätter, varmrätt och efterrätt. Så gott! Och så trevligt! En underbar kväll med mina älskade föräldrar!







Det var jobbigt att säga hej då men tiden går fort och snart ses vi igen!



Detta lämnade dem kvar! Mums!


Kommentarer
Postat av: Cornelia

wow vilka festmåltider!! Blir själv väldigt sugen på en jansson nu!

2010-05-04 @ 17:45:45
Postat av: Kristoffer

Din fråga angående boende i Los Angeles inspirerade mig till ett inlägg om det. Du hittar det här: http://budgetresande.se/5-bra-och-billiga-boenden-i-los-angeles/

2010-05-05 @ 13:15:45
URL: http://budgetresande.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se