Söndagen

Igår var jag och Josefin i kyrkan på morgonen. Sen åkte vi till Oma, där var två vänner till henne, också från Thailand. De lagade thaimat. Så kul att se dem laga det från grunden. De gjorde någon risrätt med ärtor, morötter, kött och broccoli. Sen gjorde de vårrullar, inuti dem hade de någon slags sallad, kycklingfärs och nudlar. Jag fick till och med lära mig att rulla vårrullar. Kul!
Som sagt, jättekul att få riktig hemlagad thaimat. Det var så himla gott! Bland det godaste jag ätit!






Jag lär mig rulla vårrullar.


Jag klarade det!


Sen var det Josefins tur!







Medan thaitjejerna lagade mat bakade Josefin och jag lite svenskt, nämligen kanelbullar och chokladbollar. Så kul!














Oma hjälper till!


Dags att göra bullarna!




Oma med sin bulle.


Svenska delikatesser!



Gaby från Mexico kom också förbi. Vi satt ute och åt. Det var så härligt och så himla gott!
De älskade kanelbullarna och chokladbollarna. Det är alltid kul att baka något svenskt till någon som aldrig smakat det och se vad de tycker. Här blev det succé. Så kul!! Var länge sen jag åt kanelbullar och chokladbollar också, så jag njöt!

Efter det åkte jag på min äldsta tjejs Girl scout avslutning. Det var picnic och lek i en park. Kul!
Sen åkte jag tillbaka och då åkte vi och köpte glass. Så gott!










Sverige, Thailand, Mexico.

Kvällen avslutades i kyrkan framför en brasa. Mys!

En söndag då jag åkte fram och tillbaka, hit och dit. Men den var helt perfekt!
Underbart väder och härliga vänner. Vad mer kan man önska sig?!

Som ni ser hade vi kameran framme väldigt mycket också! Så det blev många bilder men det är ju alltid kul!


Kommentarer
Postat av: josefin

Åh, avd kul det avr att se dina bilder! :) jättekul! DU är duktig du mathilda! <3

LOVE!

2010-05-27 @ 01:24:47
URL: http://joseposefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se