Nytt land, ny stad

Så var det måndag. Denna vecka innehåller bara fyra arbetsdagar för mig. För på fredag åker jag till Toronto i Kanada. Ska bli så kul! Ska bo hos en vän till min familj (min svenska familj).
Att hita en resa till Toronto var allt annat än lätt, trots att jag bor ganska nära. Att ta tåg eller buss tar en hel dag, men priset är bra. Att flyga är sjukt dyrt och det tar sin lilla tid det med. Att flyga direkt från Albany tar 1 1/2 timme men att hitta direktflyg gick inte utan man var tvungen att mellanlanda någonstans. Ville jag flyga direkt kostade det 2000 dollar. Tänkte flyga från NYC men då var jag tvungen att ta mig till NYC och sen till flygplatsen. För krångligt!
Sen kom min värdpappa och han hade någon slags rabatt så han bokade min resa och istället för att betala 1000 dollar så blev den gratis!!!! Jag var så tacksam! Men sen ville jag ändra när jag ville åka så jag skulle få mer tid i Toronto och då kostade det 150 dollar i ombokningsavgift. Men 150 dollar för en resa som annars skulle ha kostat 1000 dollar är riktigt bra tycker jag!

Så på fredag blir det att upptäcka ett annat land. Ett annat land, coolt! Ser jag fram emot. Men innan dess har jag en hel del att fixa. Blogginlägg ska fixas och andra saker också. Och så jobbar jag ju med.
Lycka till Mathilda!





Kommentarer
Postat av: emma

okeej vad kul:D så man får resa utanför usas gränser även under förlängningstiden?:)

2010-05-03 @ 22:33:37
URL: http://julgrahn.blogg.se/
Postat av: Ewelina

Oh vad roligt :D:D

2010-05-04 @ 08:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se