Tack, tusen tack!

Min blogg handlar ju om mina år som Au pair i USA. Nu är jag ju hemma och livet som Au Pair är slut. Därför blir det ju inte så många inlägg längre.

Jag skulle vilja säga TACK till alla er mina kära bloggläsare. Det är NI som har gjort att jag har tyckt det har varit så oerhört kul att blogga. Det värmer när jag ser hur många som har besökt min blogg och fortsätter att besöka den. Det har varit så kul att blogga under mina två år som Au pair och dela med mig av mitt liv. Det är många gånger jag har tagit bilder bara för bloggens skull eller varit med om något och tänkt att detta måste jag skriva om i bloggen. Tack för att ni har varit med mig. Det har betytt så mycket!

Dock kommer jag nog inte kunna slita fingrarna från bloggen än. Så jag kommer fortsätta att skriva här, bland annat ska jag berätta klart om resan Across America, jag ska skriva om hur det kändes att lämna USA och hur det var att komma hem. Ska också visa vad jag gav min värdfamilj i hej då presenter. Tips och ideér, bla på presenter till värdfamiljen, och svar på frågor kommer jag också att lägga upp.

Så bloggen kommer fortfarande att hållas vid liv. Lämna gärna en kommentar om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om.

Tusen tack kära bloggläsare!!!


Albany, NY i maj 2010

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad ska du göra nu? ska du aldrig mer vara au pair?

2010-11-02 @ 14:13:59
Postat av: Cornelia

Saknar verkligen din blogg, har varit en av mina favoritbloggar!! :D

2010-11-02 @ 21:34:08
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Malyn

Hej Mathilda! Jag är 16 år och funderar verkligen på att åka iväg ett år som au pair när jag tagit studenten. Jag har läst igenom nästan hela din blogg och du verkade till att ha det såå roligt när du var i USA. Jag bara har ett bekymmer med tanken att åka dit. Jag är inte van vid att va ensam hela tiden & är rädd för att jag inte ska kunna skaffa nya vänner, eftersom jag är så bortskämd i Sverige med världens snällaste vänner. Var Louise någon du kände sedan innan eller träffade du henne i USA? Och var det lätt att träffa nya människor och sånt när du kom till USA? Kände du dig någon gång ensam? Och åkte du ibland in till New York City helt själv? Och var det läskigt? Snälla svara mig när du läser detta meddelande. Tack på förhand! <3

2010-11-09 @ 18:05:14
Postat av: Matilda Sjöberg

Hej Mathilda, Matilda här. Hahahahah ;)



Vill bara tacka för att du delade med dig av ditt aupair år. Det har varit en stor insperation för mig som vill åka som au-pair när jag går ut gymnasiet nästa år! Din blogg var jätte bra!



// Matilda ;P

2010-11-09 @ 21:10:54
Postat av: Natalie - It's all about attitude

Jag är en 18 årig tjej som idag fick höra om "au pair" av min moster. Hon ångrade att hon aldrig tog den chansen, men hon berättade lite om det för mig, och jag vart så himla sugen och peppad!



Jag älskar barn och att lära känna nytt folk! Har tre småsyskon som jag ständigt är barnvakt till och har även 12 kusiner som är yngre än mig som jag ofta ta hand om. Och att få se och upptäcka USA har varit min högsta dröm sen jag var 12 år.



Engelska är dock inte mitt bästa ämne, och jag är inte så duktig på det. Jag kan enkelt förstå vad andra säger på engelska, men jag har problem med uttalet och sånt.. Jag har lågt självförtroende då jag pratar engelska. Men jag såg att det finns en skola där så man kan plugga lite engelska och bli bättre på det med tiden? :)



Men skulle bli oerhört tacksam om du berättade lite om "au pair", kostnaderna som DU har fått betala, och lite hur det är i USA och hur familjen där var och vad du gjorde på dagarna, hur mycket fritid du hade å lite sånt där :)



MVH Natalie

2010-11-22 @ 23:13:48
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se