Boston

Nästa stad blir historiska Boston.




Delstat:
Massachusetts

Folkmängd: Ca 617 000 invånare

Boende: När jag åkte till Boston bodde jag på Beacon Inn. Ett mysigt litet ställe med mysiga små rum. En liten bit från själva stan men gick smidigt att ta sig dit med tunnelbanan.




Bästa tid att åka: Jag åkte dit i början på november och det var mysigt men skulle jag åka igen skulle jag åka på våren, sommaren eller tidig höst.

Shopping: Det blev inte så mycket shopping men ett besök på Newbury Street var en självklarhet. En gågata med många exklusiva butiker och restauranger.



Äta: Quincy Market har ett bra utbud med olika mat där man kan handla på olika ställen och sen sitta tillsammans och äta. 

Sevärdheter: Boston är en mycket historisk och vacker stad som påminner om en europeisk stad.
Vill man se det mesta i Boston ska man gå "The freedom trail". Det är ett rött spår som man följer älngs gatan och som tar en till de flesta av Bostons sevärdheter.

 

En sevärdhet är Faneuil Hall som sedan 1742 har varit en mötesplats bland annat för debatter.  
Boston Common är USAs äldsta almänna park där man kan promenera runt. Vid parken finner man även Park Street Church, kyrkan som en gång in tiden var det första landmärke som resenärer såg när de kom till Boston.
En annan sevärdhet är Quincy Market, en marknadsplats där det säljs en mängd olika mat. Man kan köpa mat från olika stånd och sen sitta tillsammans och äta.


Faneuil Hall


Boston Common


Park street church



Ett måste när man är i Boston är att ta sig till Harvard, USAs äldsta universitet som ligger i Cambridge, en förort till Boston. Hit går det att ta sig med tunnelbana. Ta er en promenad runt universitetsomårdet och avsluta med att gå in i shopen. Det är även här som de riktiga studenterna köper sig sina kläder. Såklart man var tvungen att köpa sig en riktigt amerikansk collegetröja med Harvard tryckt på bröstet.


En staty över grundaren, Harvard.


Inne på universitetsområdet.

Att tänka på

Jag hade bara en dag i Boston så jag hann inte med allt. Ett besök till hamnen tycker jag att man borde få till även om jag inte fick det.
Är det baseball säsong skulle jag rekommendera att försöka få en biljett till hemmalaget Red sox matcher på The Fenway park. Det gissar jag är en upplevelse.

Promenera sedan längs the Freedom trail so får du se det mesta som historiska och fina Boston har att erbjuda!


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack :D Funderar på att åka dit första helgen i september!!

2011-08-08 @ 03:54:08
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/
Postat av: C

Tack för tipsen!

2011-08-09 @ 09:27:32
Postat av: sara

Hej Mathilda!

Började läsa igenom ditt arkiv för några månader sedan och fick verkligen upp ögonen för det här med "Au-Pair-livet" eller vad man ska säga. Nu efter det så har jag plöjt igenom mängder med bloggar och blir mer och mer taggad att åka när jag går ur gymnasiet, vilket är ca 2,5 år kvar. Iallafall, jag undrar ifall du trivdes med att åka med CultureCare? Har nämligen läst på olika bloggar att de inte är särkillt bra och att de första dagarna i New York innebär att man bor på en "skola" som håller väldigt låg standard? Är tacksam för svar, helst på mail ifall du har tiden :) Kramar

2011-08-09 @ 13:21:44
Postat av: Ella

Ska till NY i Sep. Några tips du skulle vilja dela med dig av?

2011-08-12 @ 03:10:27
URL: http://monaeleonora.blogspot.com
Postat av: Louise - Living in Turkey

Åh, Boston. Shit va vi hade kul där under den intensiva dagen. Kan inte bestämma mig för vad som var bäst men jaaa...toppen var det iaf. Tänk hur sjuk du var innan, jag åkte själv och sedan dök du upp. Och rummet sen...Hannah Montana...hästturen...det jobbiga med min dator hela tiden!! Tack för att du orkade dig dit tillslut. Och gumman, en STOR kram. Det behöver du verkligen förstår jag efter att ha läst om scrapbooken!! Usch! Mega kramar!!

2011-08-19 @ 03:19:13
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se