Saknad och hemlängtan

Fick en fråga från Ida som undrade om jag kände hemlängtan till USA och min värdfamilj.
Mitt svar blir: Varje dag!

Jag tänker på min värdfamilj och USA varje dag. Men alla dagar är inte jobbiga. Däremot finns de dagar då jag känner mig ledsen och saknar dem så det gör ont. Men det är något jag lär mig att hantera och leva med. Det är inte alltid lätt men jag försöker och det går.
Nu runt jul är det lite jobbigare men då har jag sysselsatt mig med att köpa julklappar och en stort paket fyllt med julklappar skickades till USA.
Det är svårt att förklara. Jag byggde under två års tid upp ett liv där och helt plötsligt ska man lämna det. Jag hade tur som fick en underbar värdfamilj och jag vet att jag alltid kommer att ha kontakt med dem. De kommer alltid att vara min amerikanska familj och jag kommer alltid att ha ett andra hem i USA.
Jag har varit borta i lite mer än ett år men har ändå haft turen att åka och hälsa på dem två gånger, sammanlagt en tid på 6 veckor. Det är inte illa!

Så ja, jag känner ofta en hemlängtan till USA och min värdfamilj. Vissa dagar jobbigare, visssa dagar är det jättebra. Men jag lär mig att hantera det.

Jag ser fram emot mitt nästa besök, även om jag inte vet när. Och jag längtar tills den dagen då jag får visa dem Sverige. Det här är bara början...!


Min julklapp jag fick förra året från barnen. Den kramar jag när saknaden blir för stor och jobbig. Det hjälper!



Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hej.



Jag hittade din blogg genom att söka på google. Har kollat på lite bilder och det ser underbart ut.



Jag heter Viktoria och är 22 år. Jag skulle vilja åka till USA, helst att resa runt men skulle även kunna tänka mig att åka dit som au pair.

Hur gjorde du när du sökte som aupair m.m?



Jag är inte så jätte bra på engelska men jag skulle vilja åka dit för att lära mig, det värsta är att jag är en väldigt blyg person.

Hur tror du jag skulle klara mig då?



Vore tacksam för svar



//Viktoria

2011-12-21 @ 14:21:44
Postat av: jennifer

hej! vill du tjäna pengar på din blogg?

om du går in på min blogg så hittar du ett inlägg där jag skrivit om hur man gör! super enkelt! har precis själv börjat! rekomenderar de starkt! ha en god jul kram jennifer

2011-12-22 @ 21:38:47
URL: http://jaghjartardeeej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se