Hej då presenter från mig

Jag hade läänge funderat på vad jag skulle ge min värdfamilj i present när jag åkte hem. Jag ville inte bara att de skulle få några saker, typ leksaker som när de fyller år, utan jag ville att de skulle betyda något.
Långt innan kom jag på vad jag ville ge dom. Den "stora" saken som de skulle få skulle vara en Scrapbooking med höjdpunkter från åren. Även om jag visste sen länge att det var en scrapbook jag skulle göra så dröjde det länge innan jag började med den. Så det slutade med att de sista veckorna satt jag uppe på nätterna och jobbade med den. Mycket jobb men jag är så nöjd med resultatet och när jag såg värdfamiljens reaktion när de fick den så var det värt allt jobb.

Sen var det barnens presenter. Som sagt ville jag inte ge några leksaker utan något betydelsefullt. I USA finns det något som heter Build a bear. Där väljer man en nalle som man själv stoppar, man kramar ett tyghjärta och stoppar in i björnen osv. Väldigt personligt och fint! Så jag gick dit och gjorde fyra nallar, en till varje barn. Jag talade också in ett litet meddelande som sedan sattes i nallens ena hand så när de sen trycker på nallens hand så hör man min röst som säger:
" xx, I love you so much!"

Dessa presenter hade jag tänkt på länge att de skulle få och de blev så bra och personliga och jag är så nöjd. Verkligen ett minne från mig att ha för dem.

Barnen blev jätteglada över sina nallar. Mer än vad jag trodde de skulle bli. De tog alla med sig dem när de skulle sova. Framförallt trodde jag att pojken inte skulle tycka det var kul för att det var en nalle och inte en leksak. Men han älskade den. Han gick runt med den hela tiden och tryckte på knappen så han kunde höra vad jag sa. Han sov med den och morgonen därpå när han skulle till sin fotbollsträning tog han med sig sin nalle dit.

Nu såhär efteråt har jag fått höra att när barnen har saknat mig och varit ledsna har de hämtat sin nalle. Och det var ju det som var meningen och min tanke med dem. Den minsta har många gånger sagt: " I miss Tildie, so I will hug my bear". Åh, så söt!




Fyra nallar gjorda av kärlek av mig till mina älskade barn!


Ett kort skrevs, även om ord inte kan beskriva hur tacksam jag är och hur mycket dessa år har betytt.


Denna fick de också!




Kommentarer
Postat av: Victoria

Hej Matilda!

Jag har läst igenom alla frågor du fått men inte hittat någon fråga ang. lönen. Jag vet ungefär hur mycket man får, men räcker det långt? Kan man spara undan en del till semester/månaden att resa runt i USA, eller hur gjorde du?



Tack!!/Victoria

2011-02-05 @ 11:42:52
Postat av: Ellen

åh så fint! dem måste verkligen gått rakt in i hjärtat. Vet inte om jag fick iväg kommentaren sist, knölade lite men jag fotar med en nikon d40.. inte alls avancerat:) ha en toppen helg, kramar

2011-02-05 @ 13:30:03
URL: http://ellene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se