Längtan och saknad

Svar till Elin vars syster åkte iväg till USA igår som au pair:

Jag hade inte så mycket hemlängtan när jag var i USA. Såklart kom det perioder då jag hade hemlängtan. Störst var den runt jul. Saknaden blev även större när det hade varit tunga jobbdagar osv.
Men annars var hemlängtan inte så stor, men det var klart att jag saknade mina nära och kära hemma i Sverige.
Värre är det nog för de som är hemma. Jag tror min syster saknade mig mer. För hon var kvar hemma, hon blev ensam kvar med mina föräldrar, jag bodde inte längre i rummet brevid osv. Hon var kvar hemma och skillnaden blev nog större för henne. Hon gjorde alla saker som vanligt med skillnaden att jag inte var där. För mig var ALLT nytt så då märktes det inte lika mycket. Jag var laddad och förväntansfull inför mitt stora äventyr.

Men ett år går fort, det gör det. Fortare än vad man tror. Skypa med varandra, skriv brev (personligt och roligt att få) och har du tid och råd så planera att åka och hälsa på henne. Något roligt att se fram emot! Om inte så går ett år fort, tänk på det!

Du kommer att sakna och det kommer att vara jobbigt. Men snart är hon hemma igen!


Jag och min syster ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se