Bloggen

Jag har funderat fram och tillbaka. Ska jag sluta blogga eller fortsätta?!

En del av mig känner att det är dags att sluta nu, mitt liv som au pair är slut och då borde även min au pair blogg upphöra.
Under min tid som au pair hade jag mer människor som läste bloggen än jag kunnat tro när jag startade den. Jag älskade att skriva och dela med mig av mitt liv i USA.

Nu har det snart, i höst, gått ett år sen jag kom hem. Jag har fortfarande en trogen skara läsare som tittar in här varje dag. Men varje dag känns det som att jag sviker er. Jag uppdaterar inte så ofta som jag skulle vilja.
Jag har fortfarande en massa jag skulle vilja skriva om. Fler bilder att lägga upp, fler inlägg att skriva. Resguider till alla städer jag har besökt så ni kanske hittar en stad ni vill besöka. Tips på presenter från Sverige. Jag har också fler tips och idéer till er som är blivande au pairer eller funderar på att bli.
Jag älskar när ni som läser bloggen kommenterar eller ställer en fråga. Men vill ni läsa om saker som jag gjorde för ett år sedan?! Är det kul att jag lever i det "förflutna" och skriver om det?
Lite rörigt men hoppas ni kan förstå.

Det skulle vara jättejobbigt att sluta blogga, för jag älskar det och den här bloggen hade en stor del av mitt liv som au pair i USA. Och det är nog därför jag vill hålla liv i den, för då känns tiden som au pair närmre. Då känns au pair tiden fortfarande lite levande.

Jag velar fram och tillbaka. Vet inte vad jag ska göra.
Jag tror jag får sova på saken.

Tack till er alla som fortfarande kikar in på min blogg.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åhh, det hade varit så tråkigt om du slutade! :( Men förstår precis vad du menar, du har ju ett nytt liv nu! ;)

2011-05-30 @ 11:25:09
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Vore tråkigt om du slutade

2011-05-30 @ 13:52:49
Postat av: Sabina

Jag tycker att du ska fortsätta blogga :) lita au pair tips skulle vara kul!

2011-05-30 @ 21:44:23
URL: http://sabolina.devote.se
Postat av: Ewelina

Snälla fortsätta blogg. Nu när jag själv är en au pair är det ännu roliga att läsa :D

2011-05-31 @ 08:00:27
Postat av: Isabella

Nej det vore verkligen jättetråkigt om du slutade blogga! Hittade din blogg för något år sen och det har verkligen peppat mig att söka in som Au Pair! Det känns skönt att någon som inte är min mamma eller som jobbar inom Culture Care säger att det är en underbar upplevelse! Du har verkligen fått mig att längta tills det är min tur att åka iväg (om 1 år ungefär). Så hoppas att du kan fortsätta och skriva mer om dina bra/dåliga dagar som au pair!

Kram Isabella

2011-05-31 @ 19:38:52
Postat av: C

Jag förstår precis vad du menar! Jag älskar din blogg (som jag har läst i ungefär 2 år). Men jag tycker att du skall sluta blogga snart för din skull. Skriv först klart allt du vill skriva och sluta sedan. Du kanske kan sluta skriva exakt 3 år efter att du startade bloggen eller 3 år efter att du åkte iväg? Jag kände en sådan otrolig lättnad när jag sluta blogga.



Kram!

2011-05-31 @ 20:01:42
Postat av: Line

Jag googlade lite på Au Pair bloggar och då dök din upp som en av de första, jag såg namnet Mathilda och då väntade jag mig ett känt ansikte. Eller känt och känt men jag började läsa Louises blogg när jag började på min ansökan. Den bloggen peppade mig till tusen men sen började jag jobba och blev kvar ännu ett år i Sverige men för två månader sedan började jag om. Igår var jag på intervju och nu är allt bara så spännande och jag kan knappt vänta på att få åka iväg!

Jag tänkte också blogga aktivt under min vistelse i USA både för min familj, mina kompisar och för att jag kanske kan tagga någon för att komma iväg, precis som ni båda har gjort!

2011-06-02 @ 14:44:54
URL: http://linetallberg.blogg.se/
Postat av: Louise - Living in Turkey

Gumman, jag tycker du ska ha en blogg i framtiden så jag får följa dig och vad som händer där hemma. Små uppdateringar, men längre än facebookstatusar och bilder därifrån. Det behöver jag. Min Mathilda dos är viktig för mig!!



Och mailet är inte påbörjat ännu, jag har SÅÅÅÅ mycket att berätta. Endel saker har varit riktigt skit, andra saker har hänt som jag bara är glad över att det hände också det här med Kadir. My Goood hur ska jag börja egentligen den historien....

Jaja, förvänta det ETT PAR lång mail de närmsta månaderna. Jag ska bara finna tid att skriva ihop dom också.



Kram kram kram i mängder till dig!!

2011-06-03 @ 01:55:10
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker att du ska fortsätta! Jag är en av dem som kikar in lite då och då, men dina tips är asbra. När jag har varit på informationsmötet om en två veckor tror jag att jag kommer kika in här lite oftare, då känns det lixom mer på riktigt än vad det gör just nu. Då kommer nog dina tips komma till användning! Tycker annars att bloggen är jättebra :)

2011-06-03 @ 21:45:47
URL: http://eemmaberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se