Hemma igen!

Då var jag hemma igen!
Det är så mycket känslor nu. Jag saknar USA så det gör ont. Jag vet att det går över och blir bättre men ändå. Känner för att gråta hela tiden. Samtidigt känner jag mig dum mot mina föräldrar. Jag vill ju vara glad över att jag är hemma. Vilket jag är men de andra känslorna är så jobbiga och samtidigt svåra att förklara.
Under dessa tre veckor fick jag återuppleva min au pair tid och jag saknar det så himla mycket. När jag kommer till USA och min värdfamilj känns det verkligen som att komma hem. Jag älskar dem så otroligt mycket!
Jag tror det är jobbigare att lämna dem för hem till Sverige vet jag att jag alltid kommer. Jag älskar min familj över allt annat och det är här, nära dem, som jag vill bo när jag själv får barn. Men jag känner mig så dum när jag gråter över att jag har hemlängtan till USA.  
Jag önskar att jag kunde vara på två ställen samtidigt. Jag minns att det var såhär när jag kom hem efter mitt besök i februari också så jag vet att det blir bättre. Men just nu är det jobbigt.

Tog en massa bilder och såklart ska jag lägga upp dem här. Det kommer!


NYC  i november 2011

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag hittade din blogg idag och jag blev helt fast. Har suttit och läst igenom alla frågestunder du har haft hela eftermiddagen.

Jag går i trean på gymnasiet och jag är väldigt sugen på att bli au pair nästa år. Jag har funderat på det här väldigt länge. Men jag visste inte att man behövde ha 200 h barnpassning och dylikt. Jag har praoat på dagis i en vecka (40h) men då återstår ändå 160h. Problemet är bara att jag känner inte någon familj med småbarn. Och eftersom jag pluggar nu kan jag inte praktisera på dagis. Vad skulle du rekommendera? Jag skulle kunna praktisera på ett dagis i sommar (om de tar emot) men då förskjuts hela saken 6 månader. Jag skulle gärna vilja åka så jag kan komma tillbaka och plugga till höstterminen efter. Skulle verkligen uppskatta om du kan hjälpa mig.

P.S. din blogg är så intressant, den är jätterolig är läsa. Hoppas att du haft det bra i USA. (Hoppas det gick bra att jag skrev en fråga här)

2011-11-22 @ 20:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se