Tips på presenter till barnen - Böcker

Många svenska böcker översatta till svenska kan man hitta i bokaffärer. Större utbud finns även att beställa via internet.
Riktigt bra present som uppskattas, av både barnen och deras föräldrar.

Här är några tips på böcker:






Denna bok följer Svea när hon firar alla årstider och högtider i Sverige. Jättebra bok att ge till sina värdbarn. Den innehåller texten till "Små grodorna", har recept på äpplekaka osv. Perfekt bok som man genom den kan visa hur vi firar olika saker i Sverige. Finns att köpa på bland annat på Bokus.
















Den här boken är på svenska men mina barn älskar den ändå. De tycker om att trycka på knapparna och höra olika djurläten. Och så läser jag och översätter till engelska.


All dessa böcker ovan har jag själv gett till mina barn i födelsedagspresenter och julklappar.
Dessa nedan är svenska böcker översatta till engelska som jag har sett på bilioteket i USA eller hört om. Så de vill jag också tipsa om.


 
  
Dessa böcker hittade jag på Inforum-media. I böckerna får man följa syskonen Molly och Max och Majken och Melker där de har upptäcksfärd i Karlstad, Örebro och Gävle. Det är en faktabok och perfekt om man är en au pair som kommer från någon av de tre städerna. Tyvärr fanns det inga andra städer.













Svenska böcker har varit jätteuppskattat hos mina barn. Och det är riktigt kul att dela med sig av.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Jag är jättesugen på att bli au pair i USA efter gymnasiet. Jag har lite funderingar över vad man ska ha för förkunskaper innan, min engelska är inte den bästa men lär man sig fort och kan man göra sig förstådd ändå? :)

2011-10-08 @ 13:10:18
Postat av: Anna

Hej Mathilda! Först måste jag berömma din fina blogg, den är verkligen bland de bästa i sitt slag!

Jag ska åka till Boston i sommar och funderar på presenter. Jag ser att du har lagt till en massa förslag - jättebra att kika på! Du skriver att du har gett några av presenterna i julklapp och på födelsedagar, har du skickat efter dem från Sverige eller köpt innan du åkte eller åkt hem emellan? Är lite nyfiken, det vore ju kul att kunna ge typiskt svenska presenter även då och inte bara när man kommer till familjen första dagen.:)(Du får gärna maila ett litet svar om du vill)

2012-05-29 @ 22:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se