Halloween

Oj oj, vart ska jag börja? Från början kanske!

På morgonen var jag ensam med den minsta. Vi lekte, mycket dans blev det :) Sedan kom min värdmamma hem och vi åkte till killens skola och tittade när de var utkädda och hade lite Halloweenparty. Kul! Alla var så fina!
När vi kom hem kom min värdmormor för att vara barnvakt och jag och min värdmamma åkte till den näst äldsta tjejens skola. Tyckte det var kul att se en amerikansk skola! Vi tittade när klassen fikade och pysslade. Det var kul! Träffade hennes lärare och klasskamrater. Sedan när vi skulle åka hem såg jag alla de gula skolbussarna :)
När jag kom hem hade en timme på min rast redan gått så jag åt och planerade att duscha innan det var dags för jobb igen. Då kommer min äldsta tjej hem och en minut senare ringer hennes lärare och säger att hon har glömt sin Halloween kostym. Så vad gör man inte? Jag ställde upp och åkte och hämtade den.
När jag kom hem duschade jag och fixade iordning mig. När jag kom ner berättade min värdmamma om planerna för kvällen. Det lät så kul och jag blev så glad. Jag fick en sådan lyckokänsla i magen.
Vi klädde ut barnen, så vi fick en älva, en robot, en drake och en gris. De var såå fina och söta :) Vi åkte till YMCA (ett gym). Där hade de lite roligheter för barnen som en hoppborg, pyssel och ett haunted house. De hade skoj!
Efter det åkte vi hem. Min värdmormor och värdmorfar kom och vi åt pizza innan det var dags att gå Trick or Treat! Jag, min värdpappa och de tre äldsta barnen gick från hus till hus (eller rättare sagt, barnen sprang). De hade verkligen kul! Och det var verkligen häftigt att se alla människor som var ute, vad de var utklädda till, hur husen var dekorerade osv. Jag fick en sådan där lyckokänsla i magen igen. Det var en så fin stjärnklar himmel! Vi var ute i i nästan en och en halv timme, det var kallt med riktigt kul!
När vi kom in hade barnen väskor fulla med godis!
Såå rolig kväll!! Hade verkligen såå kul!
Som jag sa till mina värdföräldrar under kvällen: Jag kände mig som ett barn, jag var lika förväntansfull, lika glad och lika uppspelt!



Och kvällen var inte slut än. Jag tog mina grejer och åkte till Louise där även Sarah var. Vi gjorde iordning oss och förvandlades till en polis (Louise), cheerleader (Sarah) och ett bi (jag). Sedan poserade vi lite och tog kort. Vi halv tio bestämde vi oss för att ringa efter taxi. Det var inte det lättaste. Det var jättesvårt att hitta någon, på vissa var det två timmars väntetid. Till slut kom Sarahs kompis och hämtade oss. Hon åkte en bra bit för att ta oss till Downtown Albany. Så himla snällt!
Inne i Downtown Albany var det hur mycket folk som helst och alla var utklädda. Det var långa köer till uteställena. Eftersom varken jag eller Sarah är 21 så åkte vi till ett ställe där vi var säkra på att vi skulle komma in.
Vi gick in och där inne spenderade vi den största delen till att dansa. Både Sarah och Louise hade skrivit Sweden på sina dräkter så det var hur många som helst som kom fram och pratade med oss och frågade om vi verkligen var ifrån Sverige. Det var riktigt kul! Men efter ett tag blev det segt och musiken blev sämre så då var det inte lika kul längre. Så vid tre bestämde vi oss för att dra oss hemåt. Då mötte vi en favorit i repris: Hitta en taxi. Vi hade bara en himlans tur att det stannade en taxi för att släppa av folk och taxin hade plats för oss. Så hem kom vi!
Trötta men mycket nöjda gick vi och lade oss hemma hos Louise.
Mycket rolig kväll! Tack!!

Så nu har jag firat Halloween i USA. Och för att sammanfatta:
Det var kanon!! En underbar dag!


 

3 Swedish girls dressed up or Halloween!
HALLOWEEN 2008 IN USA = UNFORGETTABLE
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se