Midsommar

När jag kom hem från Silver Bay var det dags att fira Midsommar med min värdfamilj. Min värdmamma hade varit snäll och köpt allt på min inköpslista så det var bara för mig att börja göra iordning maten. Min värdpappa stod för grillningen.
Efter ett par timmar var bordet dukat med mat som sallad, grillad kyckling, sill, potatis, gräddfil, gräslök, knäckebröd, kalles kaviar och jordgubbstårta. Det såg inte helt dumt ut!
Efter att ha skålat in Midsommar med en nubbe så kunde vi sätta tänderna i maten. Och oj så gott det var, smakade precis som hemma! De andra tyckte också om det vilket var kul.
Barnen var så fina i sina kransar som jag hade gjort till dem. Vi dansade och sjöng till små grodorna. Min lilla tjej som inte kan prata riktigt än gick dock hela kvällen runt och sjöng på små grodorna. Så himla söt!!
Har aldrig gjort jordgubbstårta förut och aldrig varit förtjust i det men när det var tårtdags tog jag mig en bit, och jag tyckte den var jättegod!!

Jag hade ett perfekt midsommarfirande tillsammans med min värdfamilj plus morföräldrar. De var så glada över att jag delade med mig av detta och jag är så glad över att de ville dela det med mig!
Midsommar i USA var inte helt fel, nej, det var riktigt riktigt bra!

 



 Barnen plockade sju sorters blommor och lade under huvudkudden


                                    Glad Midsommar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig midsommar du fixat!!!

Små grodorna måste blivit en hit=)

KRAM

2009-06-25 @ 21:49:56
Postat av: Louise - All around the world

Åh Mathilda, du är så himla vacker. Och tom midsommarkrans hade du.

Mitt midsommarfirande blev bara middag och utekväll. Men helt okej det med.



Stora kramar, Jag saknar dig massor!!

Louise

2009-06-25 @ 23:50:53
URL: http://www.finest.se/louisesa
Postat av: Mormor

Vilket underbart midsommarbord du har dukat upp.

Vi är så stolta över dig.



Varma kramar från oss

Mormor, Morfar och Christer



2009-06-26 @ 18:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se