Filminspelning och kändisar i NYC

Igår spenderade jag dagen i New York City. Solen sken och det var varmt och skönt. Trodde jag skulle ångra mitt val att inte ta någon jacka. Men nej, det var varmt ändå. Underbart väder!
Tog såklart en sväng förbi Times Square. Där höll de på att bygga upp en liten scen för något på kvällen.

  





Sen hade jag läst att det pågick en filminspelning för filmen "The Adjustment Bureau" med Matt Damon och Emily blunt så jag tänkte att jag kunde gå dit och spana. Efter lunch begav jag mig dit och stod och tittade. Inga människor jag kände igen men tyckte det bara var coolt att se all utrustning, kameror osv. De hade en vattenbil som åkte och sprutade vatten på vägen så att det skulle se ut som att de hade regnat. Häftigt!
Sen börjar de filma en scen och då ser jag att det är Matt Damon och Emily Blunt. Såå coolt! Kunde inte låta bli att bli så uppspelt. Tycker sånt här är så himla häftigt!
Människorna som jobbade med produktionen hade fullt upp med att flytta oss hit och dit så vi inte skulle fångas av kameran. Kul att se arbetet bakom kulisserna. Vi var väl de som var "jobbigast". Hade dem kunnat hade de nog stängt av hela vägen. Samtidigt sa de att vi gärna fick stanna kvar och titta bara vi samarbetade med dem. Kul!
Jag såg också mina första papparazzi fotografer idag. Det tyckte jag var minst lika häftigt. De hade flera stora kameror över axeln och de blev ivägkörda av personalen för att de kom för nära och inte lyssnade. Trodde nästan det skulle bli bråk ett tag.
Själv stod jag och tittade nyfiket på inspelningen. Ännu en film jag måste se bara för att jag sett några scener live. När jag stod och tittade frågade en som jobbade med inspelningen om jag var en av statisterna. Tog det som en komplimang för de andra statisterna var ganska snyggt klädda. Men tyvärr så var jag ingen statist utan bara en nyfiken åskådare.



  


  


Papparazzi

  




Det var inte bara jag som var nyfiken på filminspelningen.

Så nu har jag 2 nya kändisar att lägga till på min lista över kändisar jag sett här i USA. Visserligen hade jag bara två innan, men inte vilka som helst, Angelina Jolie och Barack Obama. Men nu har jag sett mina första kändisar i NYC. Och jag är såå glad!

Lycklig och nöjd gick jag till Svenska kyrkan för Luciaövning. Det gick i ett snabbt tempo för att hinna med alla låtar. Det var mysig stämning att sjunga och min röst börjar komma tillbaka till det normala sakta men säkert.

 

Efter övningen tog jag en sväng förbi Times Square. Kan inte få nog av den platsen. Nu var det människor på den scenen och de satt vid ett bord. Bakifrån kände jag inte igenom dem så jag gick förbi. Men jag är ju Mathilda så jag vände ganska snabbt igen och tänkte att jag skulle gå fram och ta en bild i alla fall. Tänkte att jag kunde lägga upp den på bloggen så kanske någon kände igen nån av personerna på bilden. Så jag tog en bild och sen ser jag att en av personerna är Jon Gosselin.
Nu vet jag inte om ni i Sverige vet vem han är. Han var med i en reality show "Jon & Kate plus 8" som handlade om dem och deras åtta barn. Jag och min värdmamma brukade titta på det. Men nu är de istället i varje skvallertidning istället på grund av att de ska skilja sig. Och det är ingen direkt fin skilsmässa. Jag tycker inte om Jon, jag tycker inte att han sköter allt så bra. Dock tyckte jag att det var riktigt kul att se honom i verkligheten!





  




Coolt, här står det vad dem ska säga.

Sådär, tre kändisar på en dag. Inte dåligt med tanke på att jag aldrig sett en kändis förut när jag varit i NYC.

Tog tåget hem efter en kanon dag i staden. Man är så lycklig efter en dag där så hela tågresan hade jag ett stort leende på läpparna.
Jag körde inte vilse heller när jag skulle hem utan hittade den rätta vägen. Det var en stor lättnad!



Min kvällsmat denna gång!


I LOVE NYC!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, Matt Damon skulle jag också vilja se :)

2009-11-10 @ 09:58:18
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hehe. Du såg till och med 4 kändisar. Den andre, lite yngre killen bredvid Jon Gosselin är ju Levi Johnson (tror jag han heter), f.d kille till Bristol Palin som han också har barn med, hon är dotter till Sarah Palin :)

2009-11-13 @ 20:12:23
Postat av: Mici

Lyckost! Jag ser nästan aldrig kändisar, längtar tills jag åker till LA, då hittar jag garanterat någon!



Förresten har jag läst hela din blogg nu, från början och allt! Du skriver himla bra, jag känner igen mig i mycket och är lite avundsjuk på dig som hunnit med så mycket och gör så mycket med din värdfamilj.



Och så har du fått mig att inse att jag måste fokusera på roliga saker och ta mig ut i USA mer! Keep it up!

2010-01-04 @ 04:30:57
URL: http://micinic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se