United

När jag åkte till Chicago åkte jag med United airlines. Samma bolag som flög det planet som blev kapat på 11 september. Det planet som passagerna försökte ta över. Om ni har sett någon av dem filmerna som handlar om detta, "Flight 93", "United 93" så sitter passagerarna och pratar i telefoner i sätena. Har aldrig sett det förut men det gjorde jag nu. Det var också då som det slog mig att jag åkte med samma bolag som flight 93. Inte så att jag blev rädd men det kändes lite konstigt. Speciellt när jag satt och stirrade på telefonen i sätet framför.

Inte blev det bättre av att flygvärden precis innan start säger:
"Jag hoppas och tror att vi ska ha en säker resa till Chicago".
Hoppas och tror?? Det kändes ju inte så tryggt att han bara hoppas och tror på en säker resa. Får man ens säga så??
Kom i alla fall säkert fram till och från Chicago. Skönt! Och att använda telefonen i nödfall behövdes inte heller. Lättnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se