Jul i USA

Frågade min värdmamma idag om hur de firade jul. Och när hon hade berättat klart tycket jag att det lät mysigt och trevligt men min tanke var ändå: " Var det allt?". Ingen tomte, ingen längtan efter julklappar (de öppnar alla kl sex på morgonen), ingen julmat (de har skinka men inget annat spec, min värdmamma höll bokstavligen talat på att smälla av när hon hörde om all vår mat.

Det som känns tråkigast av allt är att jag hade föreställt mig släkten runt granen på kvällen och vi skulle tillsammans öppna våra julklappar. De skulle öppna mina osv. Det var en mysig bild jag hade framför mig, men paketen öppnas så fort barnen vaknar och that's it..

Men jag är ju här i USA nu och ska tänka att det är kul att vara med om hur andra firar jul. Så jag ska tänka så. Något som i alla fall var bra var att jag frågade idag så nu har jag gott om tid att förbereda mig. Hade varit jobbigare om det bara kom pang på.

Kommer att publisera ett längre inlägg om jul en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Oj, ni kommer fira väldigt anorlunda mot oss. Här ska vi fira 24e och 25. Mormor, morfar, farmor, farfar, faster, farbror och så vidare kommer vara här :) Dessutom blir det eventuellt kalas hemma hos oss på kvällen den 25e eftersom jag fyller 20. Hör av mig om det när det blir bestämt :) Kram kram

2008-12-03 @ 05:20:44
URL: http://sarahmagdalena.blogg.se/
Postat av: angelica

hej! din jul kommer att bli lite udda men även topppen. Gött med lite förändringar, se de positiva så kommer allt att bli toppen. jag tror på dig!

så hoppas du har de gött raring!

kramar

2008-12-03 @ 21:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se