Oväntat besök

Igår när jag kom hem från NYC var jag så trött att jag somnade direkt. Tänkte att "Guud vad skönt att jag kan sova hur länge jag vill imorgon."

Så jag trodde jag drömde när jag hör min näst äldsta tjej säga: "Hi Mathilda". Men nej, hon är minsann inne i mitt rum.
Det kändes som att det var mitt i natten. Hon kröp upp i sängen och sa att hon inte kunde hitta sin syster. Jag bad henne leta hos sina föräldrar. Hon gick ner men kom upp igen och sa "Ja, hon var där." Så kröp hon upp i sängen och hon var för söt för att jag skulle kunna säga till henne att gå. Hon låg där brevid mig och pratade och ställde frågor som jag svarade halvt sovande på. Sen säger hon: " Mathilda, it's not night anymore, it's morning!". Jag lyfter huvudet och tittade på klockan och ser att den är kvart i sex. Alldeles för tidigt för mig. Helt plötsligt kommer också den äldsta upp. De ville tända lampan, men där sa jag stopp. Till slut bad jag dem att gå ner så att jag kunde få sova. Kvart över sex var klockan när jag blev ensam igen. Men det tog ett bra tag innan jag kunde somna om igen.
Varken min värdmamma eller värdpappa visste om att de hade varit i mitt rum, de hade sovit båda två. De var ändå så söta när de kom upp men jag tror precis som min värdmamma sa att det är det inte när de gör så hela tiden.

Nästa gång de gör så hoppas jag är på juldagsmorgonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se