11 September

Sju år sedan.
Jag vet exakt vad jag gjorde just den här dagen för sju år sedan. Jag kom hem från skolan vid tre och tv:n var på, rutan täcktes av en bild med två brinnande skyskrapor. World Trade Center. Jag hade aldrig hört om dem innan, men nu hade två plan flugit in i dem.
En kompis till mina föräldrar jobbade i närheten av tornen och ingen fick tag i honom. Men han hade inte hunnit till jobbet den dagen så han hade tur och var inte i närheten av tornen.
Detta är så hemskt. Jag har sett många dokumentärer och filmer om detta. Och jag kan inte hindra tårarna när jag ser dem, det är så hemskt.

Idag, sju år senare, är jag i det land där det hände, i den stat där det hände och jag har varit på den platsen där det hände.
Såg ett känsloladdat tal av president Bush idag. Och jag tog tillfället i akt att tänka på alla de som drabbades av terrorattacken mot World Trade Center, Pentagon och flygplanet United 93.

Idag blev det gymmet på morgonen, och jag körde dit själv! Efter det åkte jag till banken och fixade ett bankonto till mig. Tror jag klarade av att fixa det rätta :)
Sen var det dags att börja jobba. Det gick bra! Var väldigt trött när kvällen kom. Pratade med min värdmamma om en massa olika saker, bla hur det går för mig. Bra att prata om det och vi bestämde att vi ska fortsätta med det hela året. Känns bra!
Hon frågade också om jag ville ta några körlektioner. På au pair skolan sa de att om man får den chansen av sin värdfamilj så ska man ta den. Så jag sa ja tack, inte enbart på grund av au pair skolan utan också för att jag ska känna mig säker när jag kör, speciellt eftersom jag ska ha barn i bilen. Det är ju lite annorlunda här i USA att köra så det är säkert bra!
Efter att ha pratat så fick jag popcorn och juice så nu sitter jag här och smaskar i mig :)

Snart helg, ska bli så skönt!! Jag är dessutom ledig hela helgen. Har lite planer som jag hoppas blir av :)

Kommentarer
Postat av: Johan

Ja fy det minns man, fast när jag kom hem hade bara ett plan kraschat, han lagom sätta mig ner och fatta vad som hänt innan nästa plan kom

2008-09-12 @ 12:25:29
URL: http://ekaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se