...

Den här bloggen ska ju handla om mitt au pair liv, om allt som jag är med om. Jag velade fram och tillbaka om jag skulle skriva om det här men det tillhör ju mitt au pair liv och jag vill vara ärlig..

Alla skriver hur bra jag har det och jag själv har känt att jag lever verkligen min dröm.

Men idag grät jag för första gången sen jag kom till min värdfamilj. Och jag gjorde det inte ensam uppe på mitt rum. Jag grät inför min värdmamma. Hon sa "det ser ut som du ska börja gråta" och då bara brast det. Men vi pratade och det kändes ganska bra efteråt. Jag vet inte varför men jag känner mig så trött, precis som jag skrev om tidigare om att bo på jobbet. Vill inte berätta allt här i bloggen, men det känns jobbigt.
Men jag ska kämpa, jag tänker absolut inte ge upp.
Det känns bara väldigt jobbigt just nu, men det är väl så det kommer vara det här året. Man har sina ups and downs... Jag vet egentligen inta varför jag gråter, eller så vet jag fast jag inte riktigt erkänner det. Jag vet inte...






Kommentarer
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Åh älskade vän, jag vet precis hur du känner dig. Jag var fruktansvärt trött i början, i veckor. Jag förstod inte riktigt vad jag gjorde här, och jag ville bara köra en ny säsong i Turkiet igen.

Men så började jag umgås med Franchesko och sedan drog tiden iväg. Jag lärde mig området och klarade mig på egen hand, folk började känna igen mig på gymmet och på crossgate mall, och plötsligt hade 4 månader flygit iväg.



Allting går väldigt segt och långsamt ibland, och sedan för snabbt. Men du ska må bra, det är det viktigaste.

Hoppas jag kan ta med dig ut på fika, glass eller så på torsdag. Annars har vi hela helgen på oss.



Ta hand om dig!!

Stor kram här ifrån!

2008-09-17 @ 05:10:18
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Katarina

Skickar en bamsekram..

2008-09-17 @ 09:24:57
URL: http://kaatzi.blogspot.com
Postat av: Jelithsa

ÅÅÅ gråt inte...

allt du uupplever och allt du känner hör till au pair livet..förutom att det är ett jobb, så är det en del av din dröm.



det är viktigt att du berättar för din värdmamma det du känner och hur du upplever saker. det blir lättare både för dig och för din värdfamilj att gå igenom det.

Själv har jag inte jobbat som au pair, men jag kan tänka mig att det kan vara jobbigt under vissa perioder och det hör till, när man inte är hemma.

Det viktigast är att du talar om för familjen det du känner, så att du inte går och bär på det hela tiden.

Lycka till

Krammmaaarrrrr Jelly

2008-09-17 @ 14:02:19
Postat av: Anna

<3

2008-09-17 @ 20:58:23
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se