Fyra barn + LCC besök

Det blev en promenad idag ändå. Men det var uppehåll :) Gick ut med de två minsta så den ena fick springa omkring i alla vattenpölar, det tyckte han om!
Senare på eftermiddagen var jag ensam med alla fyra barnen, alla fyra! Oj oj säger jag bara. De sa i sin ansökan att den förra au pairen hade varit här i ca fyra månader innan hon var det. Men iofs var det här bara för 1 1/2 timme, men ändå det räckte. Vilket liv det var, två skrek och stojade och sprang omkring, den tredje hade kissat ner sig och den fjärde grät. Lyckad kombination. Var faktiskt en lättnad när jag hörde att föräldrarna kom hem :) Men jag tycker om "mina" barn ändå! De var gulliga och söta när vi alla fem lekte tillsammans, även om det var en hel del liv då, men vad hade man förväntat sig med fyra små barn :)

Var väldigt trött när kvällen kom. Åt och sedan kom en av mina LCC:er för att ge mig lite information. Hon var trevlig men det mesta hon sa visste jag redan, som att alltid prata med mina värdföräldrar. att jag ska ha betalt, hur länge jag får jobba osv, att jag måste ta 6 credits och att jag får ha två veckors semester. Men hon var trevlig!
Efter det försökte min värdmamma få mig att ta med mig glass eller godis upp på mitt rum men jag stod emot mitt sockerberoende och sa nej. Är faktiskt lite stolt över mig själv!

Nu har jag bestämt mig för att gå och lägga mig tidigt, ska bli så skönt! Längtar :)

God natt!

Kommentarer
Postat av: Mary

Härligt Mathie!

Det är svårt att stå emot när dom äter "dessert" varje kväll ..

2008-09-10 @ 04:05:51
URL: http://martinaaupair.blogg.se/
Postat av: Julia Hornebrant

Det är så kul att läsa din blogg för du verkar ha det jättebra! Jag är så sugen på att åka nu så jag spricker! En liten fråga, har du med dig en egen dator? Hoppas du fortsätter ha det bra och skriver om det! Kram

2008-09-10 @ 12:57:07
URL: http://hornebrant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se