Härlig dag!

Idag har det varit en underbart bra dag! Trots en arbetsdag på tio timmar...
Dagen började med att jag var ensam hemma med den minsta. Vi busade och sen åkte vi och handlade. Handlade lite vanliga saker som mjölk osv och till min mat som jag skulle laga på kvällen. Det var kul att gå runt där och nästan alla produkter jag köpte var organiska och "whole wheat" ( hittar inte ordet på svenska, men nyttigare) Haha!
Alla log mot mig och många kom och sa vilken härlig unge det var :) Håller med till fullo!

När vi kom hem var det mat för de två minsta och sen nap. Jag åt och sen fick jag en halvtimme ledigt.
Sen var jag ensam hemma med den lilla igen. Började även med den mat som jag skulle bjuda familjen på, det blev tacos a la mig och det svenska sättet. Kom fram till att det är väldigt likt den amerikanska tacosen. Barnen åt faktiskt väldigt bra, och det är bra betyg, De sa till och med att det var gott :) Föräldrarna tyckte också om det.
Efter middagen var min arbetsdag slut. Satt kvar och pratade med värdföräldrarna och sen lekte jag med barnen. Det var hur kul som helst och mysigt!
När alla barnen var i säng åkte jag och min värdpappa för att inhandla lite grejer. Åkte även och hyrde film. Jag hyrde "27 dresses". Yes Angelica, var tvungen när jag såg den :) Min värdmamma hade tydligen sett den och hon sa att den var bra. Hon sa även att hon tyckte att jag var lite lik hon som spelar huvudrollen, Katherine Heigel, Liz i "Grey's anatomy". Haha, ser ingen likhet men man tackar :)

Så det har varit en mycket mycket bra dag och nu sitter jag här i min underbara säng och ser på filmen! Kan inte bli mycket bättre!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det låter som om du hamnat på precis rätt ställe! Blir glad av att läsa att allt går bra för dig! (Många trivs ju inget vidare) Kommer med all säkerhet fortsätta läsa din blogg med intresse! :)



Jag är 16 år (bestämde mig redan för tre år sedan att jag ska åka som Au Pair så fort jag gått ut gymnasiet) och hoppas jag får det lika fint som du!



/Jessica

2008-09-20 @ 16:22:50
Postat av: Linda

Hej Matilda! Roligt att läsa din blogg. Hoppas att du har det bra, och att du inte ska sakna Martina för mycket nu när hon åker hem ;)

2008-09-20 @ 22:59:50
URL: http://lindainorge.blogg.se/
Postat av: Anna

whole wheat = fullkorn ;) bara så att du inte glömmer svenskan.... haha :)

2008-09-21 @ 12:11:39
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se