Ledig tid

Jag är oftast ledig mitt på dagen, och då brukar jag passa på att gå in på datorn, kolla mejl osv. Ringa hem ibland också. Men det känns lite dumt att gå upp på sitt rum så fort man slutar, Men samtidigt så är det jobbigt att vara någon annanstans i huset också. För om barnen ser mig så vill de att jag ska vara med på saker och leka med dem. Och jag vill ju inte säga: ”nej inte just nu, jag har rast”, eller ”kanske senare för jag jobbar inte just nu”.
Det känns ju jättedumt! Så då är det skönt att gå upp på sitt rum för dit kommer de bara ibland, eller gå ut och ta en promenad. Men det var som min värdpappa sa att sen när jag kan ta bilen och åka iväg så blir det lättare. Han sa att det är bra att komma bort från huset, för barnen förstår inte att jag jobbar ibland och är ledig ibland. Så vi jobbar på bilkörningen :) Och nu har ju kört två gånger helt själv så det går åt rätt håll!!

Som jag sa till mamma häromdagen. Au pair jobbet påminner lite om mitt sommarjobb med äldre. Man jobbar, hjälper dem med en massa saker osv. Men skillnaden nu är att jag inte riktigt kan komma hem och slappna av. För när jag är ledig nu så bor jag ju på jobbet och allt är fortfarande så nytt att jag inte riktigt kan känna mig som hemma, som tex att jag fortfarande tycker det är pinsamt att gå till deras kyl och plocka vad jag vill ha och äta osv. Men så har ju bara varit här i två veckor så detta kommer ju såklart att bli bättre.


Dags att jobba nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se