Lucia och NYC by night

Skulle jag ta in på hotell eller ta sista tåget hem på lördag kvällen efter Lucia??
Det var frågan.
Tänkte att det kunde vara skönt att få sova i sin egna säng och när man vaknade var man hemma. Plus att jag skulle spara pengar i och med att hotell är dyrt.
Så sista tåget skulle jag ta. Bokat och klart.

Innan klockan elva igår visste jag precis vad jag skulle skriva.
Jag skulle skriva om hur mysigt och häftigt Lucia var. Hur ont i kroppen man hade efteråt och hur coolt det var att Uma Thurman kom och tittade. Och hur kul det var att min värdfamilj kom.

Men sen hände det som inte fick hända. Jag missade det sista tåget hem. Med en ynka minut. Tack vare att tunnelbanan aldrig kom och att taxin körde åt fel håll och sen sa att han inte kunde köra till tågstationen. Hoppade av och sprang till tunnelbanan igen som kom efter ett tag men det var för sent. Sprang som en galning men när jag kom fram till tåget så var det försent.
Usch, jag bröt ihop. Visste inte vad jag skulle ta mig till. Gick till busstationen men den sista bussen hade gått också. Så då blev det att, ett mitt i natten, leta hotell. Jag var dock inte ensam. Det var en hel del tandlösa människor som precis som jag letade efter någonstans att sova.
Hittade till slut ett och det var bara att ta fram kortet och bli ett par tusen fattigare. Sov ca fyra timmar och sen var det upp och ta tåget hem.

Så nu sitter jag här hemma. Är jättetrött men har två resväskor att packa. Och med bara fyra timmars sömn kommer det nog att ta lite extra tid.

Skriver mer senare.

Kanske kommer jag kunna skratta åt detta om några dagar. Men inte idag!

Glad Lucia!

Kommentarer
Postat av: maria

NEEEJ! Men fyyyy, stackare! Vi satt & hoppades att du hann, men usch då! Tycker sååå synd om dig! Fy så typiskt!

2009-12-13 @ 18:35:22
URL: http://miio.devote.se
Postat av: Cecilia

Men nej! Jag ringde dig för att kolla om jag skulle hoppa av och komma men du svarade inte... Stackarn, jag tycker verkligen synd om dig!!!

2009-12-13 @ 23:05:31
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja, precis, det var jag.. Konstigt att du inte kunde ringa tillbaka, nej jag har ett 917- nummer. Trodde kanske du hade somnat på tåget när du inte svarade eller ringde tillbaka däför du somnat och jag ville inte väcka dig.



Det kan jag verkligen tänka mig. Tur att du kunde komma hem på morgonen i alla fall. Även om det inte är det optimala.



Kram

2009-12-14 @ 03:28:19
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tänkte på det, vad använde du för recept på lussebullar?

2009-12-14 @ 03:39:22
URL: http://chibs.blogg.se/
Postat av: Maria Johansson

men åhee, fyy stackare!! fyy vilken otur!!

vi satt ju verkligen o hoppades på att de gick bra för dej! ååå, du är ju för bra som ändå fixar o leta hotell efter en spn jobbig dag!



Kram!

2009-12-14 @ 05:41:55
Postat av: Joel

Hehe stackare! Bra att det löste sig iaf! Ses hemma :) puss

2009-12-14 @ 12:09:54
Postat av: Mamma

Härlig julstämning Lyssna och njut!!

http://www.animero.com/sonybmg/susanboyle/

Snart.......

älskar dej Mamma

2009-12-14 @ 18:29:04
Postat av: Cecilia

Tack så mycket! Har letat jätte mycket efter svenska recept på amerikanskt vis ^^



Kram

2009-12-15 @ 04:31:43
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se