Snö och sjuk

I dag snöar det så skolorna är inställda. Vi har köpt så att vi ska göra hemmagjord pizza, ved till brasan är köpt och vi har också varit och hyrt filmer. Mys helt enkelt.

Dagen som låter så mys kunde ha börjat mycket bättre. Eller det började redan igår. Jag började känna av halsen och jag nös och nös. Jag nös så mycket att min värdmamma blev trött på att säga "bless you" (prosit) till mig. Mådde inte alls bra när jag gick och lade mig och natten var hemsk. Hade svårt att sova, eller sov men var ändå medveten om vad jag gjorde. Huvudet värkte, det kändes som jag hade feber och min näsa bara rann. Mina huvudvärkstablettter var slut så där låg jag mitt i natten och kunde inte sova. Mådde så dåligt. Men vid fyra kom jag på att jag kanske hade sett tabletter i min väska. Gick upp och kollade och mycket riktigt så fanns dem där. Tog en, kröp ner i sängen och somnade. Mådde inte alls bra på morgonen. Gick upp och jobbade medan min värdmamma tog två av barnen till doktorn.
Nu är hon hemma igen och jag ligger här uppe i min säng. Inte alls kul! Ska försöka sova lite så jag förhoppningsvis känner mig bättre lite senare.
Det känns som att alla är sjuka just nu. Min värdpappa har varit lite sjuk, den minsta är sjuk (det gör ont att se henne, hon är så ledsen och har ont), ett av barnen har ont i öronen, och så jag då som har lite allt möjligt. Till och med hunden är sjuk, han spydde idag.

Jaa, vad ska man säga? Välkommen till sjukstugan!

Nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Julia

Usch det låter inte kul alls. Jag jobbar ju på dagis så mitt immunförsvar är i stort sätt orubbligt nu.. Har inte varit sjuk på jättelänge, tur de :) Jag börjar bli nervös med samtidigt känns det så härligt på något sätt.. Min värdfamilj verkar helt underbar och barnen är super söta! Allt är fixat utom det internationella körkortet men det kommer nog nästa vecka. Jag har inte packat något alls, hade tänkt börja imon men istället ska jag jobba 16h på två olika ställen. Så jag får göra det nästa vecka, för sen ska jag ju till fjällen. Kramar och krya på dig!

2009-01-28 @ 19:02:59
URL: http://hornebrant.blogg.se/
Postat av: Sarah

Usch då, hoppas du kryar på dig snart så att vi kan ses! Jag får ju inte träffa sjuklingar eftersom min bebis inte får bli sjuk..så du får se till att bli frisk ;) Kraaam!

2009-01-28 @ 21:18:00
URL: http://sarahmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se