South Carolina Dag 1, 2 och 3

Klockan sju var vi på flygplatsen på lördagsmorgonen. Jag mådde mycket bättre.

Gick på flygplanet och där fick vi vänta en hel timme innan vi kunde lyfta. Vi skulle landa i Charlotte, NC och där skulle vi ha en timmes väntetid innan planet mot Charleston, SC lyfte. Nu när vi var en timme försenade betydde det att vi förmodligen skulle missa vårt flygplan. Personalen sa att folk jobbade med att boka om biljetter för vi var en hel del som hade andra plan att hinna med. Vi landade 11.15 och vårt plan gick 11.20. Flygpersonalen bad folk som inte hade bråttom att sitta kvar så vi andra kunde gå av. Vi var en hel del som sprang av flygplanet när de hade stannat. Jag har aldrig sprungit igenom en flygplats förut. Min värdpappa sprang i förväg och vi försökte skynda på barnen. Det gick sådär, killen drog mer eller mindre åt andra hållet. Som om vi inte kunde ha mer otur så visade det sig att vår gate låg på helt andra sidan. Jag såg inte så mycket av Charlottes flygplats men det enda jag kan säga är att den var låång. En liten minibil kom förbi och min värdmamma hoppade på med tre utav barnen medan jag sprang den sista biten med den minsta. Var helt slut när vi kom fram men gjorde ändå glädjeskutt. Vi hann med planet!!

Mycket förvånade blev vi när vi landade i Charleston och vår packning fanns med på flyget. Hur hann dem med det? Imponerade är bara förnanmnet!

Riktig värme slog emot oss när vi kom ut från flygplatsen. Vi var framme! Efter en lunch åkte vi till vårat beach house. Det var jättefint och hade verkligen strandkänsla. Vi gick direkt ner till havet där barnen badade. Sedan gick vi till det andra huset (hur snyggt som helst) där halva släkten bodde (vi var 13 vuxna och 9 barn uppdelade i två hus). Vi åt lasagne och umgicks. Trevligt!

Sedan gick vi trötta och lade oss. Jag skulle dela rum med den minsta hela veckan. Ett säkert kort trodde jag, för hon brukar sova till runt åtta. Jaa, trodde jag jaa...

Hon vaknade mellan tjugo över sex och sju. Hon gjorde även små ljud under nätterna och en natt var hon vaken mellan halv fem och halv sex.

Dag 2

Vaknade av att den minsta står och hoppar av förtjusning i sin säng och ropar: "Ma, Ma". Så söt! Tog upp henne och la henne i min säng och myste. Så söt!

Direkt efter frukosten begav sig alla barnen till stranden. Det var mulet men varmt ute. De hittade krabbor, starfish (vad är det svenska ordet?) och snäckor. Kul! Efter det tog jag en promenad med den minsta på stranden. Mysigt!

Sen spenderades dagen med bad och lek i pool och på land. Jag slappade en stund i den varma jacuzzin som fanns vid poolen. Riktigt skönt! Det blev också en sväng till stranden där barnen byggde sandslott och lekte i havet. På kvällen blev det middag tillsammans med allihopa!

  


Dag 3

Vaknade upp till mulet väder och regn. Vi bestämde oss för att åka till ett akvarium. Där tittade vi på olika sorters fiskar, små och stora sköldpaddor och pingviner. Kul men vi var väldigt trötta efteråt. Efter lunch hade jag hand om den minsta. Vi tog ett bad i badkaret. Riktigt kul! Sen kom släkten och vi hade en trevlig middag i vårt hus.

  
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se