South Carolina Dag 6 och 7

Dag 6

Vaknade till blå himmel och sol. Vi rusade ner till stranden där kusinerna lekte med drakar. Dock blåste det något förskräckligt. Med sand i ögonen och saker som blåste iväg bestämde vi oss för att gå till poolen istället. Poolen var uppvärmd så det var skönt! Spenderade tid in den istället vilket var kul.

På eftermiddagen åkte jag och min värdmamma till Charleston. Vi gick till en marknad och några antikaffärer. Kul och intressant! Sen gick vi in i några affärer och kollade kläder. Kul! Det var så trevligt att spendera lite tid med min värdmamma.

På kvällen blev det pizzakalas med allihopa och en mängd olika sorters pizzor. Det var riktigt trevligt och jag satt länge kvar och pratade med min värdmammas systrar. De är så roliga och trevliga. De sa att de skulle försöka hitta vänner till mig. Så snällt! Det roliga var att det var mest fokus på pojkvänner och inte bara vänner.

När jag och min värdmormor gick hem efter middagen stannade en polisbil och vevade ner rutan. Vad har vi gjort nu tänkte jag? Han frågade bara om pizzorna vi hade i händerna. Vi erbjöd en till honom men han tackade nej. När han åkte därifrån sa han: "See you later". Det hoppas jag inte tänkte jag, för då betyder det att jag är i trubbel. Jag såg honom aldrig igen.


  
 
Dag 7

Vår sista dag på semestern och jag vaknar upp till sol och blå himmel. Underbart! Detta var också min lediga dag. Efter frukosten tog jag en promenad på stranden. Jag älskar att göra det! Man känner redan värmen, man ser havet och man känner sanden mellan tårna. Det går inte att förklara men jag känner ett sådant oerhört lugn och lycka. Jag älskar promenader på stranden. När jag kom tillbaka följde jag med de andra till poolen där vi badade. Poolen var som sagt uppvärmd och en dag som denna hade det inte gjort något om den hade varit lite svalare. Efter lek i poolen, lunch och fotografering av alla kusinerna (på min begäran) så begav vi oss till stranden. Där byggdes det sandslott och sen blev det bad i havet. Det var kallt i början men sen riktigt skönt. Jag och två av kusinerna hoppade i vågorna och åkte med på boogie boards (små surfingbrädor). Det var så kul! Vi hade riktigt kul ihop och jag uppskattade verkligen det för jag brukar inte "leka" med kusinerna så det var kul att göra något ihop. Min värdmamma kom också in och vi "surfade" på vågorna. Så kul!

Sen gick vi till huset och jag satte mig och läste. Efter det började jag att packa för hemgång. Det var först få jag märkte hur mycket jag hade bränt mig. Hela kvällen gick jag runt med smärta och det var inte alls kul! Efter en oerhört rolig dag ute i solen fick jag ta smällen. 

 
 

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se