The President of United States

Jag har sett Presidenten. Jag har sett Presidenten. Jag har sett presidenten.

Måste upprepa det några gånger så att jag själv ska fatta att det faktiskt är sant. Jag har sett Barack Obama, USAs president!

Jag visste att han skulle komma till Albany för en blixtvisit men det skulle inte vara öppet för allmänheten så jag tänkte att chansen att se honom var minimal.
Istället åkte jag för att shoppa. I bilen lyssnade jag på radion där de sa att Obama skulle landa om en timme och att det kanske var första och enda gången det skulle ske. Shopping - Obama?
På parkeringen vände jag och styrde mot flygplatsen istället. Möttes av en massa polisbilar, bilar och människor. Yrade omkring efter någonstans att ställa bilen. Hittade en bra plats och gick längs vägen för att komma till en bra utsiktplats. Där stod jag tillsammans med en massa andra förväntansfulla människor i väntan på att få se hans plan landa. En helikopter cirkulerade runt ovanför och plötsligt kommer ett stort plan sakta flygandes över oss. Hans plan, Air force one. Det landar ganska nära från där vi står. Det är ett stort plan och på de står det: United States of America. Så coolt!
Under den timmen som jag hade stått och väntat så hade personbilar åkt på vägen men plötsligt så blev det tomt och tyst. Skulle han ta denna väg? En polisbil körde förbi och bekräftade att Obama skulle färdas på denna väg. Jag blev helt exalterad.
Helt plöstligt ser jag en karavan av ca 6 polisbilar i täten, efter det två limousiner och efter dem en massa olika fordon. Precis som man ser i tv och filmer när presidenten färdas någonstans. Så fruktansvärt coolt! Limousinerna hade en amerikansk flagga och en president flagga eller vad det heter. Det var två limousiner och när de kär förbi oss ser jag hur Obama sitter i en av dem och vinkar. Jag ser honom! Jag gör som alla andra och börjar vinka och jubla. Det var Obama!
När jag gick tillbaka till bilen var jag i chock och skakade. Ringde min värdmamma och min mamma. Kunde inte fatta vad jag precis hade varit med om.
Trodde aldrig att jag skulle få se Presidenten. Det fanns inte ens i min värld. Hade inte ens kunnat drömma om det, trodde att det var en omöjlighet.
Men nej, idag hände det. Jag har sett Presidenten.
Det tål att upprepas för jag har fortfarande inte fattat det!

  



Blev tyvärr inga superbra bilder. Men oj vilka minnen de kommer att vara.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har väl tur som en tok=)

Kram

2009-09-22 @ 07:01:58
Postat av: Anonym

MATHILDA MATHILDA MATHILDA MATHILDA.

Kommer du ihåg när jag skulle hem och du sa: Är det något du önskar att du hade gjort här i USA?

Jag svarade: Nej...Eller jo...jag hade gärna sett en kändis. Bara en enda liten känd människa...



DU HAR SETT TVÅ SUPERMÄNNISKOR, SUPERSTJÄRNOR.

Jag kokar av avundsjuka och glädjs med hela mitt hjärta för din skulle.

Och jag saknar dig tokmycket!!!



STORA KRAMAR

Louise

2009-09-22 @ 13:42:13
Postat av: Pernilla

Åh, vad roligt Mathilda! Vilken upplevelse! :D

2009-09-22 @ 17:31:44
URL: http://sextondenovember.blogg.se/
Postat av: cassandra

Åh fy tusan vad coolt! shiit jg skulle dött! :D vilket minne och vilken upplevelse! vad roligt!

2009-09-23 @ 18:21:25
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: malin

så himla häftigt! vilken känsla och upplevelse! :D är lite avis måste jag erkänna , så himla kul för dig!!

2009-09-24 @ 06:04:47
URL: http://tadas.blogg.se/
Postat av: Erika

riktigt coolt faktiskt. och förstår att du tyckte de va häftigt, du som är lite va en kändisgalning ;) jag hoppas du har det bra min vän! Kram!

2009-09-24 @ 18:47:55
Postat av: Sarah

Åh, vad häftigt :)!

2009-10-03 @ 15:48:00
URL: http://sarahmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se