Spaghetti och köttfärsås

Skulle egentligen jobba just nu men när min värdpappa kom hem och sa att jag kunde sluta tackade jag och sprang snabbt upp på mitt rum innan han kunde ångra sig.

Men jag känner att jag har gjort mitt idag. På eftermiddagen var jag ensam med tre barn. Jag gjorde barnens luncher tills imorgon och sedan lagade jag middag samtidigt som jag försökte få barnen att leka bra ihop och så försökte jag se till att huset inte skulle se ut som ett bomdnedslag. När min värdmamma kom hem satt barnen fint och åt tillsammans vid käksbordet med tända ljus. Såg ganska bra ut och hon bara gapade och frågade: "hur gör du?".

Middagen som jag stod för var Spaghetti och köttfärsås. Har varit sugen på det ett bra tag nu så idag såg jag till att laga det. Barnen åt jättebra vilket gjorde mig så glad. Sen åt jag och min värdmamma och det var jättegott!! Jag hade också gjort en sallad och vi hade även bröd till maten.

Att göra min köttfärssås var riktigt enkelt. Jag stekte en halv gul hackad lök och ett pound köttfärs (ca 500 gram). Sen hällde jag i en burk med pastasås (min hetter four cheeses) och så värmde jag det i ca 20 minuter. Sen när barnen hade fått sin mat hade jag i svamp. Så gott och enkelt!
Inte sista gången jag gör detta!



Hoppas ni har haft en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se