Friday, I´m in love

Okej, nu har jag satt mig i köket där det är svalare så nu kan jag uppdatera.

Fredagen bjöd på sol och värme. Åkte och köpte lösviktsgodis, jaa jag har hittat ett ställe som har det. Dock blev det en dyr godispåse så detta kommer inte att köpas allt för ofta. Men lite Sverigekänsla fick jag, och fredagskänsla!



Eftermiddagen bestod av skrik och gråt. Höll på att bli tokig. Men bättre blev det när mormorn tog de tre äldsta på sleepover. Jag och min värdmamma tog den minsta och åkte till Cheescake Factory. Där mötte även min värdpappa upp och vi intog en riktigt god och trevlig middag.



När jag kom hem vände jag igen och åkte och mötte upp Josefin, Lena och Oma. Vi gick till ett litet tivoli som de slagit upp för helgen. Riktigt mysigt och kul! Fick en härlig känsla! Förde tankarna tillbaka till Augustifesten hemma. Vi gick runt lite och sen bestämde vi oss för att åka en karusell. Denna åkte fram och tillbaka samtidigt som den snurrade runt. Först tänkte jag "okej, detta går fort och vi är högt upp men det är kul". Sen gick det fortare och fortare och högre och högre. I slutet kändes det som att man åkte upp och ner. Skrek, men oj så kul det var och vilken kick man fick. Samtidigt spelades den riktiga bra låten "I´m yours". Och när vi går runt på tivoliet spelades låten "Hey Soulsister" som jag inte kan få nog av. Lycka!




Jag och fina Josefin!








Lena ville inte visa sin vackra sida.




Karusellen vi åkte.

Efter besöket på tivolit gick vi till ett mysigt kaffeställe och drack smoothies. Jag tog en jordgubb/persiko smoothie som var riktigt god. Jättetrevligt var det också!

En jättebra Fredagkväll tillsammans med min värdfamilj och vänner. Åhh, vilken lycklig känsla jag hade när jag åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Var är stället med plockgodiset!? Haha :D Måste se snart! Kram

2010-05-03 @ 02:40:33
URL: http://johannaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se