Across America - New Orleans till Texas

Resan fortsatte och nästa stad blev New Orleans. Staden som drabbades av orkanen Katrina år 2005. Man kunde fortfarande se lite spår av orkanen i form av trasiga trottoarer osv. New Orleans liger precis vid Mississippifloden och har många fina hus med jättefina balkonger. Här bodde vi på bed and breakfast. Hur mysigt som helst. Vi, alla tjejer, bodde som i en liten mysig lägenhet. Detta ställe var så mysigt och speciellt.


Vårt bed and breakfast


Ena väggen vid uteplatsen


En del av vår lägenhet




Mississippifloden






Underbara balkonger


Jambalaya - En känd rätt i New Orlenas som får guide lagade. Jättegott!

Jag älskade New Orleans. Jag älskade staden och jag älskade människorna. Det var en härlig stämning i den här staden.
Efter två dagar i New Orleans åkte vi på en "swamptour" för att bla se krokodiler. Några krokodiler såg vi inte. Däremot såg vi en hel del regn. Det började ösregna. Vi hade haft sådan hetta i en vecka utan en droppe regn så vi njöt faktiskt av regnet till en början.






Folk bor här på riktigt. I detta hus bor ett par i 90 års åldern.



Lunch hade vi på ett ställe som hette "Sonic". När man skulle beställa ringde man in till servitören. Kul!



Från New Orleans åkte vi in i Texas och kom först till Houston. Där övernattade vi bara i stugor och dagen efter åkte vi vidare till Austin, huvudstaden i Texas. Där bodde vi på hostel. Vi spenderade dagen i Austin med att titta på stadshuset vilket faktiskt var ganska intressant. På kvällen hade vi middag allihopa. Något jag blev besviken över var att jag trodde att alla som bodde i Texas skulle gå runt i cowboyskor och hattar. Men så var det tyvärr inte.




Starbucks!




The Capitol (stadshuset)








Vi gick ut den kvällen och hamnade på en jättemysig takterass.


Och jag fick äntligen träffa riktiga Cowboys!


Som även lät mig låna hans cowboyhatt. Lycka!


Kommentarer
Postat av: josse

blir riktigt sugen på att göra samma resa som ni gjorde. verkar superroligt. vilka städer/ställen var roligast/mest intressanta? och var det några ställen som var "besvikelser"?

du har en jättebra blogg och det har varit riktigt kul att följa dig under tiden du var i usa! :)

2010-10-09 @ 13:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se