Mötet med värdfamiljen

Igår var dagen då jag träffade min värdfamilj för första gången. Tänkte berätta lite om den.
Hade möte på skolan vid sju, sedan checkade vi ut och tog med oss alla våra väskor och väntade på bussarna. En efter en kom bussarna. Var faktiskt jobbigt att säga hej då till de människor man hade umgåtts med på skolan, även om det bara var för fyra dagar så känns det som att man har kommit dem så nära. Man har pratat om så mycket, alla har vi något gemensamt och vi pratar om saker vi oroar oss för osv. Så man kommer ganska nära varandra. Men det är ju bra att ha dem utspridda över USA så man kan komma och hälsa på dem :)

Åkte till flygplatsen för att ta ett flyg. Tullen öppnade min väska och öppnade till och med mina presenter till värdfamiljen, tråkigt men då såg jag att allt var helt. Så det var ju bra. När de var klara frågade de om de skulle stoppa ner omslagspappret igen :P
Hängde ihop med två andra tjejer, en svensk och en tysk som skulle till samma ställe som jag. De var trevliga!
Mellanlandade och när vi var på nästa flygplats visade det sig att planet var en timme försenat. Typiskt! Ringde min värdmamma och sen satte vi oss och väntade. Vi den tiden började jag bli nervös. Kollade på varandras flygbiljetter och alla hade fönsterplats så vi trodde att vi tyvärr inte skulle få sitta brevid varandra. Men sen när vi fick gå på flygplanet visade det sig att alla hade fönsterplats. Så litet var planet, det fanns bara en stol på varje sida, och ca 15 platser. Det var så så litet så jag skrattade så jag grät, dels för att det var så roligt men också för att jag var rädd. Men det coola var att man kunde se in till piloten så man kunde se rakt fram när man flög!

Landade i Albany starx efter åtta. Vi var alla tre så nervösa. När jag kom till bagageutläningen såg jag dem direkt. Där var min värdmamma och tre utav barnen. De hade ballong med sig och blommor och en kaka som de hade gjort själva. De var så söta och pratade direkt med mig, inte alls så blyga. De hjälpte mig med mina väskor och vi gick till bilen och åkte "hem". Det kändes bra direkt! Och det hade jag varit nervös för innan att det inte skulle.
När vi kom fram fick jag en rundtur av huset och som jag sa tidigare så var det jättefint och stort, jag älskar mitt rum :) Efter rundturen läste jag godnattsaga för alla tre barnen, en i taget. Mysigt!
Sen åt jag pizzaslice oxh pratade med min värdmamma innan jag gick och lade mig. Somnade direkt!
Kändes jättebra att äntligen vara här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se