1 månad kvar - Ambassaden och telefonsamtal

Idag bar det av till Stockholm och den amerikanska ambassaden. Det tog ett tag innan jag kom in och ytterligare ett tag innan jag blev uppropad. Och när jag kommer fram till luckan säger mannen där att han har pratat med sin kollega och att de alltid säger nej till någon om visum och att de inte har gjort det än så han tänkte att det skulle bli jag. Om jag inte kunde argumentera för varför jag skulle få ett visum. Kom inte på något att säga men det gick bra ändå :) Tur det!

Efter det var det avresemöte på Cultural Care au pair. Där var det väldigt mycket folk. Fick information, det mesta visste jag sedan tidigare men det var kul att träffa andra au pairer! Och ställa de frågor man ville ha svar på.

Sedan blev det en dag i Stockholm med mamma och pappa. Mycket trevligt!

Igår ringde jag familjen via Skype. Superbra! Gratis också ;) Plus att man kan se varandra. Jag och värdmamman har gjort det förut, men nu fick jag prata med de två äldsta barnen. Det var väldigt roligt! Vi ska göra det fler gånger, det ser jag fram emot. Då är jag inte en lika stor främling sen när jag kommer.

Om exakt en månad bär det av till USA. Idag kändes det ganska verkligt, med ambassadbesök och avresemöte. Men jag har fortfarande inte fattat det. Får se när man gör det....

Kommentarer
Postat av: Therese Holm

Jaa, men gud va bra! :) Det låter jättebra! Man ska hålla ihop ;) Du åker också från arlanda lr?

2008-07-27 @ 22:17:18
URL: http://thereseeholm.blogg.se/aupair
Postat av: Rebecka

Vad menade du att mannen i luckan sa till dig? Skulle du inte få ett visum eller vadå?

Jag ska nämligen till ambassaden imorgon :)

2008-08-21 @ 13:50:36
URL: http://kyling.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej :)

Åkte du också med Cultural care?

Jag ska åka till sommaren , 27 juli :)

Är allt bra i USA ?

2009-01-26 @ 19:37:35
URL: http://slappbrallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se