Boston

Jaa, så efter att ha varit magsjuk kvällen innan bestämde jag efter lite om och men för att ta en senare buss och åka till Louise i Boston. Mådde fortfarande inte riktigt bra, men åkte gjorde jag.
Bussresan tog ca 4 timmar och första halvan var hemsk. Det var en riktigt kurvig och skumpig väg. Det var inte riktigt vad min mage behövde. Mina värdföräldrar skickade en massa sms till mig och undrade hur jag mådde. De var oroliga över mig även om de var jätteglada över att jag åkte.
Kom fram till Boston vid åtta. Tog taxi för att möta upp Louise. Det var riktigt skönt ute, det var som en sommarkväll. Så skönt! Boston är en universitetstad så det var roligt att se så många ungdomar. Pratar med Louise i telefonen när jag ser två snygga killar. Ska precis säga det till Louise när den ena killen vänder sig om och säger: "Är du också svensk?" Haha!
Träffar Louise och vi träffar en annan svensk au pair. Gick till Quincy Market och pratade och åt. Gott! Jag kände mig inte riktigt på topp och Louise var trött så vi åkte tillbaka till hotellet. Hotellet var som vi skojade om som att bo hemma hos en gammal mormor men blommiga tapeter oså. Men det var mysigt. Det enda konstiga var att de hade spackel i taket som typ ett mönster. Snyggt var det i alla fall inte. Vi åt glass och såg på Hanna Montana!
Sen var det läggdags!

På söndagen gick vi upp skapligt och åt frukost som bestod av flingor, blåbärsbagel och en muffin. Riktigt gott!
Sedan bar det av in till stan. Det var inte lika skönt ute, ganska kallt var det denna dag istället! Efter desperat letande efter ett ställe att lämna väskor (sånt existerar inte) så åkte vi ut till Harvard. Var inte direkt något "wow", men det var kul att ha varit där. Kändes ändå lite speciellt. Gick till en shop och köpte Harvard college tröjor. 



Efter det begav vi oss in till centrum igen. Där gick vi och tittade på Fenuil Hall, Parken Boston Commons och Quincy Market där vi stannade och åt. Träffade två andra au pairer också. Kul!

Fenuil Hall

Quincy Market - ett ställe med en massa matstånd

När vi kom ut såg vi att man kunde åka häst och vagn och vi var inte sena med att tacka ja. Så häst och vagn blev det, urmysigt! Hästen hette Charlie och vi åkte runt lite grann, kom till ett vägarbete, där blev hästen rädd så då fick de ta en paus i byggandet så vi kunde åka förbi.



När vi åkt klart begav vi oss till Newbury Street. En lång gata med många exklusiva affärer. Shoppade faktiskt inne på Marc Jacobs. Efter det var det dags att bege sig till bussen. Gick igenom en park där de hade en staty av USAs första president George Washington.


Skyndade oss till bussen. Men den var försenad så där fick vi ändå sitta och vänta. Segt! Bussresan hem spenderades genom att sitta och lyssna på en massa lugna låtar. Låtar som man bara blir kär i :)
Helt plötsligt, mitt på motorvägen, kör bussen in till sidan och sen ser vi polissirener. Vi hade blivit stoppade av polisen. Står där i ca tio minuter innan busschauffören kommer tillbaka. De hade stoppat oss för att vi hade två dörrar som var öppna, vilket vi inte hade. Jaa, alltid händer det något.

Louise värdmamma hämtade upp oss vid stationen och vi åkte hem.
Trots en början med magsjuka så blev det en mycket lyckad helg i Boston!
Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se