Election Day!

Idag är det valdag!

Det känns lite speciellt idag faktiskt och jag tycker det är otroligt häftigt att få vara i USA när detta händer.
Detta är ett av de största valen i histoiren. Oavsett vem som vinner så kommer det att gå till historien. Vinner Barack Obama blir han den första svarta presidenten. Vinner John McCain så får USA sin första kvinnliga vice president, Sarah Palin.
Det är också första gången sedan den stora depressionen som en president som precis blivit vald kommer att få ta tag i så stora problem som USA dras med nu. Ingen lätt uppgift!

Oftast när man läser svenska tidingar så handlar det om valet i USA. Och det gör det iofs här också. Nästan varje gräsmatta har en skylt som visar vilka det stödjer, på bilarna finns det också, och en del går runt med kepsar osv. Så det är stort här med, även om det verkar mycket större när man läser tex Aftonbladet.
Jag tycker det är coolt att vara med om valet på plats här i USA. Många pratstunder har det blviit med värdfamiljen om valet.
Och ikväll är det alltså dags!

Mina värdföräldrar är ganska insatta i valet, framförallt min värdpappa. Jag har inte så stor koll men vet ändå vem jag vill ska vinna; Barack Obama!

Så det är med spänning jag kommer att sitta och följa valvakan ikväll!

Kommentarer
Postat av: Johan

Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama! Obama:D

2008-11-05 @ 04:41:58
URL: http://ekaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se