Imorgon ska det firas

Japp, imorgon ska det firas här i USA. För då är det Thanksgiving!

Så här står det på Cultural Cares hemsida om Thanksgiving:
"Thanksgiving Day firas den sista torsdagen i november och härstammar från när "The Pilgrims" vid Thanksgiving tackade för en god skörd. Vid Thanksgiving som är en stor familjehögtid i USA träffas familjen och äter middag bestående av bland annat kalkon, tranbär och pumpapaj."

Så thanskgiving är en väldigt stor högtid här då familjerna samlas och äter gott.
Hur ska jag då fira? Jo, vi ska vara här hemma. Det är dukat i "finrummet" med finporslinet osv och kalkonen är köpt. Lite släkt kommer hit och vi ska äta tillsammans. Riktigt trevligt ska det bli! Pumpapaj vet jag inte riktigt om det blir imorgon då jag har bakat äpplepaj. Men jag smakade pumpapaj för några veckor sedan och det var gott, så det är något jag har provat på i alla fall. På morgonen ska vi se Macys Thanksgiving parad på tv:n och innan vi sätter oss vid bordet för middagen ska alla skriva på utklippta papperslöv vad vi är tacksamma för, sedan ska vi läsa upp dem innan vi hugger in i maten.

Ikväll kändes det som att det händer något speciellt imorgon, det var en sådan känsla! Känns så kul att jag ska få vara med om att få fira denna högtid i USA.
Ser verkligen fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se